جمعه سی و یکم فروردین ماه
دوری از خودخواهی های کی روشی!

روشن: قلعه نویی حرفش با عملش یکی باشد

حسن روشن پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد قرعه تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا معتقد است که ایران در گروه بسیار مناسب و آسانی قرار گرفته و تیم ملی باید از این فرصت استفاده لازم را ببرد.

روشن گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم و به ترکیب اصلی خود نزدیک شویم.نباید مغرور شویم که قرعه آسانی نصیبمان شده زیرا این بازی ها برای ما تولدی دوباره است.

وی افزود: ما باید از خودخواهی زمان کی روش خارج شویم زیرا تیم ما دچار توهم بود و در حال حاضر اوضاع متفاوت است. تیم باید راه خود را پیدا کند و عده ای که در زمان کی روش خود را بالا کشیدند از اطراف تیم دور شوند.

روشن در مورد تفاوت تیم با زمان کی روش ادامه داد: تیم صد در صد از زمان کی روش اوضاع بهتری دارد ما در آن زمان دچار توهم بودیم که این مربی در خط دفاعی تیم را شکل داده است اما این اتفاق رخ نداده و نظمی در کار نبود زیرا ما در جام جهانی شش گل دریک بازی دریافت کردیم و کارمان تمام شد!

پیشکسوت فوتبال با اشاره به حضور موثر قلعه نویی در تیم ملی گفت:

حضور وی به عنوان یک مربی با تجربه در راس تیم ملی برای ما بسیار مهم است ما تجارب تلخی داشتیم که با حضور این مربی باید آنها را به فراموشی بسپاریم. البته قلعه نویی باید بداند که شرایط در حال حاضر با قبل متفاوت است و قهرمانی در باشگاه با تیم ملی فرق می کند .

وی در مورد دستیاران قلعه نویی گفت:

خیلی از لحاظ فنی روی دستیاران امیر شناخت ندارم اما می دانم که قلعه نویی آدم یکه تازی نیست و صحبت از همکاری می کند و این موضوع برایش اهمیت دارد وی باید مشاوران خوبی در کنار خود داشته باشد و از انها نهایت استفاده را ببرد. البته مشاورانی که مخالف وی باشند و به به و چه چه نکنند.

قلعه نویی اگر با این روند ادامه دهد موفق می شود.

استفاده از اسم مربی در تیم ملی می شود همان آش و همان کاسه قبلی البته که امیر فرصت زیادی نیز برای انتخاب نداشت و اگر می توانست با تفکر یک تمرین دهنده خوب برگزیند به نفع تیم ما بود مربی ای که تمرین می داد و قلعه نویی تنها روی انتخاب نفرات  و تاکتیک تیمی تمرکز می کرد.

وی در پایان اظهار داشت :تیم‌ ملی به جوانگرایی نیاز دارد و این اتفاق باید هرچه سریعتر رخ دهد اتفاقی که به نفع قلعه نویی است و باید در تیم ملی اعمال شود.

البرز ورزشی برای پیشکسوت فوتبال ایران که در حال حاضر در بیمارستان بستری است و دوران نقاهت را پشت سر می گذارد آرزوی سلامتی دارد.

گفت و گو: سوده رحمانوند