پنجشنبه نهم فروردین ماه

مديريت والیبال در دوران پسا داورزني

 این روزها دغدغه اغلب والیبالی ها این است که چه کسی بعد از داورزنی رئیس فدراسیون والیبال مي شود؟

دوره چهار ساله داورزنی آبان ۱۴۰۲ به پایان می رسد و باید جای خود را به نیروی تازه نفس مورد وثوق مجمع فدراسیون بدهد.

۲۲ آذر سال گذشته خبر بازنشستگی داورزنی تیتر اول همه خبرگزاری ها شد و حتی خبر انتصاب سیروس احمدی به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال به بیرون درز کرد که با پا درمیانی دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان مقرر شد، داورزني تا پایان دوره چهار ساله، در منصب خود با وایلد کارت وزير باقی بماند.

 قطعاً هر مدیری علاقه مند است بعد از خود فردی جایگزینش شود که از لحاظ فکری و مدیریتی همراه و همسو با او بوده و لذا داورزنی هم از این قاعده مستثني نیست.

 اسامی متعددی به عنوان افراد مورد وثوق داورزني مطرح می شود به جز گزینه های مورد نظر فدراسیون ، وزارت ورزش هم گزینه‌هایی را روانه مجمع می نماید تا شانس خود را برای تصدی پست ریاست فدراسیون آزمایش نمایند.

 در مجامع پنج دوره گذشته فدراسيون واليبال به جز دوره قبل ( آبانماه سال ١٣٩٨ )کاندیداهای قدرتمندی نتوانستند رقيب جدی برای داورزنی باشند.

در دوره گذشته به جز بهنام محمودی و محمدتقی حسن زاده همه کاندیداها به نفع داورزنی کنار رفتند و برای اولین بار در تاریخ انتخابات فدراسيون والیبال ، رقابت واقعی صورت پذیرفت و داورزنی با اختلافی اندک پیروز شد.

این پیروزی کام داورزنی را شیرین نكرد چرا اينكه ١٥ نفر از اعضاي مجمع به او كه بعنوان معاون سابق وزير ورزش بود راي ندادند و قدرت راي او بسيار شكننده شد.

در مقابل بهنام محمودی موفق شده بود نظر ۱۵ عضو مجمع را به خود جلب نماید که از منظرهای مختلف قابل تأمل و شگفتي بود.

حال باید دید در آبان ۱۴۰۲ چه کسانی با هم بر سر رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون رقابت خواهند کرد.

 پیش بینی می شود رقابت امسال بين مثلث نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، نمایندگان داورزنی و والیبالی های خارج از فدراسیون باشد.

برخی از کارشناسان والیبال معتقدند که داورزنی در این دوره از انتخابات برای مصلحت والیبال از یک نامزد والیبالی و مورد وثوق جامعه واليبال حمایت نماید و در کنار ایشان تجربیاتشان را برای ادامه روند توسعه و پیشرفت والیبال در اختیار رئیس جدید قرار دهد.

شش ماه تا انتخابات فدراسيون واليبال باقي مانده است و قطعا در ايندوره گزينه هاي متعددي براي تصدي اين پست با هم رقابت خواهند نمود و خواسته علاقه مندان به واليبال اينست كه وزير ورزش اجازه دهد رييس آينده فدراسيون واليبال از بين خاك خوردگان همين رشته انتخاب شوند و از ورود غير واليبالي ها و سياسيون بعنوان كانديد جلوگيري نمايد.

آنقدر در واليبال مدير تحصيل كرده و خاك خورده واليبالي وجود دارد كه اگر فرصت خدمتگزاري در اختيارشان قرار گيرد، با تشكيل تيم قدرتمند اجرائي از بين خانواده واليبال، تحولات بنيادين در اين رشته پرطرفدار و المپيكي ايجاد خواهند نمود.

* عضو ٥ دوره مجمع انتخابات فدراسيون واليبال*

*فريدون الهامي*

پی نوشت: ظاهرا زئیس فدراسیون والیبال نیز همانند مرحوم یزدانی خرم مدعی است که تازمانی که بخواهند در والیبال خواهند ماند. به ویژه اینکه آیین نامه و اساس نامه فدراسیون ها را خود آقایان نوشته اند پس نگرانی بی مورد است!!