پنجشنبه سی ام فروردین ماه
آگاهی از خط قرمز حاج محمود

پاکدل: از جایگاهم سوءاستفاده نمی کنم

رئیس فدراسیون هندبال در نشست خبری امروز ابتدا از اینکه برخی خبر ها و واقعیت ها وارونه جلوه داده می شود گلایه کرد.

ما تاکید ورزید که به هیچ وجه از جایگاه خود در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک سوء استفاده نخواهد کرد، چرا که خود را مانند دیگر اعضا نماینده تمام فدراسیون ها می داند.

علیرضا پاکدل در مورد حضور یا عدم حضور تیم ملی مردان در بازی‌های آسیایی اظهار کرد: هنوز خبری از جانب فدراسیون برای اعزام هندبال زنان اعلام نشده چون هنوز به ما چیزی ابلاغ نشده است. در مورد مردان هم دو ماه قبل اعلام شد که تیم اعزام می‌شود اما چند روز قبل خبری آمد که باید مجدد بررسی شود. حتی جلسه ای با مناف هاشمی و وویوویچ داشتیم که انگیزه دادند و قول پاداش ویژه برای مدال بازی‌ها در نظر گرفتند.

او ادامه داد: من باید براساس منطق و واقعیت‌ها صحبت کنم. در قهرمانی آسیا دوره قبل ما چهارم شدیم. در مقدماتی عربستان را بردیم اما در رده‌بندی باختیم. با توجه به اینکه ژاپن را در مسابقات قبل ندیدیم نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد. براساس همین واقعیت‌ها و منطق در ستاد اعلام کردم که برای حضور در بین ۴ تیم اول شانس داریم اما برای مدال بین ما، عربستان، کویت، ژاپن و قطر رقابت وجود دارد. ما هم به سمتی حرکت می‌کنیم که به سایر تیم‌ها برسیم اما سوال من این است که آیا همه رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی مدال می‌گیرند؟ هندبال در همه ادوار بازی‌های آسیایی حضور داشته است. در مورد اعزام هندبال زنان ما خوشحالیم. البته هنوز چیزی در مورد اعزام تیم ملی هندبال زنان و مردان به ما اعلام نشده است.

رییس فدراسیون هندبال گفت: کیفی سازی را باید جامع ببینیم. هندبالی که در مسیر پیشرفت قرار گرفته می‌تواند در بازی‌های آسیایی هم شرکت کند هر چند که مدالی نگیرد. نگاه ما صرف مدال این دوره بازیهای آسیایی نباید باشد بلکه به دوره بعدی هم باید نگاه شود. اگر هندبال اعزام نشود از مدار قهرمانی دور خواهیم شد. رقبای ما در این مسابقات حضور دارند و بعد در انتخابی المپیک به مشکل می‌خوریم. تورنمنت فراهم کردن خیلی سخت است چون آنها تقویم خود را زود می‌بندند. اگر در هانگژو هم نباشیم در انتخابی المپیک هم شرایط خوبی نخواهیم داشت. امیدوارم ستاد بازی‌ها تجدید نظر کند. من هیچ گاه تعهدی برای گرفتن پول یا اعزام نمی‌دهم و ۱۰۰ بار دیگر هم می‌گویم که قول مدال نمی‌دهم.

وی در خصوص اعزام تیم زنان اضافه کرد: در بخش زنان بحث مدال مطرح نیست. هندبال زنان جزو ۶ تیمی است که می‌تواند اعزام شود. براساس گزارش مرکز نظارت و چون در دو دوره قبلی آسیا چهارم شده بود، اعزام خواهد شد.

وی در خصوص کادر فنی تیم ملی مردان هم گفت: اگر به بازی‌های آسیایی اعزام شویم، با همین کادر فنی هستیم. وقتی مربیان نامدار می‌آیند کار درست این است که چرخش مربیان را داشته باشیم که دانش آنها را بالا ببریم اما کادر فنی تیم ملی مردان تا انتخابی المپیک همین خواهد بود. انتخابی المپیک در قطر و ۱۰ روز بعد از بازی‌های آسیایی خواهد بود.

پاکدل در خصوص نامه علیرضا دبیر به کمیته ملی المپیک گفت: در مورد این نامه‌ها چون ندیدم به آن توجهی هم نکردم. بیشتر در رسانه‌ها دیدم. با توجه به اینکه در حوزه تصمیمات کمیته ملی المپیک است و نامه خطاب به ریاست کمیته است، نمی‌توانم اظهار نظر کنم. دبیر از دوستان من است اگر شخصا به من نامه می‌زد پاسخگوی او بودم اما چون نامه خطاب به کمیته است منتظر پاسخ کمیته هستم. انتظار این است مواردی که عنوان می‌شود با تحقیق و سوال قبلی باشد. اگر موضوع نقدپذیری باشد باید کمیته و وزارت نقد پذیر باشند.

وی در مورد سرپرستی اش در آکادمی المپیک گفت: مسئولیتی به عهده من گذاشته شده و اصلا بحث دو شغله بودن نیست. من سرپرست آکادمی هستم و هیچ زمانی از فدراسیون نزدم و ریالی از کمیته ملی المپیک نگرفته‌ام. در این‌مدت هم کارهای خوبی در آکادمی گذاشته شده و تصمیم گیرنده در این مسئولیت من نیستم‌. آقای خسروی وفا تصمیم گیرنده است و تا زمانی که جایگزین انتخاب نشود هستم. بعد هم تجربیات را منتقل خواهم کرد و آکادمی را تحویل  رییس جدید می‌دهم.

وی گفت: تا این روز هیچ بحث شخصی نداشته و نخواهیم داشت. خود خسروی وفا مخالف این است که اعضای هیات اجرایی بخواهند در مورد فدراسیون‌هایشان صحبت کنند. یکی از خصوصیات خسروی وفا همین است که اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد. ما براساس امانت بین هیچ فدراسیونی تفاوت نمی‌گذاریم. در ۵ ماه گذشته هندبال فقط ۵ روز در آکادمی اردو داشته است.

پاکدل گفت: جدولی که توسط هیات اجرایی تصویب شده بود ۶۰۰ میلیون کمتر از مقداری بود که اکنون به تصویب رسیده است. من از خیلی از رشته ها از جمله کشتی که ورزش اول کشور است دفاع کردم. این موضوعات در هیات اجرایی نیست و امیدوارم اگر کسی خبری می‌برد خبر درست ببرد.

وی در خصوص انتخاب دبیرکل فدراسیون هندبال گفت: تا اواسط هفته دیگر به طور قطعی اعلام خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص میزبانی جام باشگاه‌های آسیا گفت: از لحاظ زیر ساخت‌ها و شرایط مختلف چند استان هست که بتوانند حمایت کنند. بحث فرودگاه، هتل و ... وجود دارد و چون اصفهان سبقه خوبی در میزبانی داشت به این استان دادیم. امیدواریم همه ظرفیت‌ها را به کار ببرند تا مثل میزبانی ساحلی باشد و بتوانیم در آینده میزبانی بهتری بگیریم.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا اگر بنا بر انتخاب یک تیم (مردان یا زنان) برای اعزام به بازی‌های آسیایی باشد، باید کدام تیم را انتخاب می‌کنید گفت: بنای من برابری است و نمی‌توانم انتخاب کنم. همیشه عدالت هم در مساوات نیست و ترجیحم اعزام هر دو تیم است. من نمی‌توانم زنان را اعزام نکنم که تیم مردان اعزام شود. ولی باید نگاه به همه رشته‌ها به یک شکل باشد.

گزارش: فرزانه میرزایی