جمعه سی و یکم فروردین ماه
بسکتبال ایران؛ از جنوب به شمال!

کاله آمل – شهرداری گرگان آسیایی شدند

برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال، مازندران به فینال لیگ برتر باشگاه های کشور راه پیدا کرد.

تیم کاله مازندران در مسابقه سوم پلی آف نیمه نهایی موفق شد با نتیجه 93 - 98 بر تیم ذوب آهن اصفهان پیروز شود و به همراه شهرداری گرگان جواز حضور در بسکتبال باشگاه های کشور را به دست آورد و جواز حضور در بسکتبال باشگاه های آسیا را پیدا کردند.

در این مسابقه که در تالار قدیمی شهر آمل برگزار شد تماشاگران و پیشکسوتان شهر های مختلف مازندران به حمایت از تیم کاله برخواستند و در شرایطی که تماشاگران زن نیز به تشویق تیم کاله پرداخته بودند میزبانان در یک بازی دراماتیک در وقت اضافه بر ذوب آهن چیره شد.

ذوب آهنی که ستارگانی همانند آرمان زنگنه، ارسلان کاظمی، حسن زاده و... را در ترکیب داشتند. تیم آمل دو کوراتر بد داشت و زمانی که متین آقاجان پور با پرتاب های سه امتیازی گره را گشود پاتریک بازیکن آمریکایی تیم کاله در نقش ناجی ظاهر شد و چهره ای درخشان ارائه داد.

کاله درواقع همان تیمی است که جوانان 20 – 20 تحت نظر این تشکیلات قرار گرفت و اکنون با مربیگری علی آرزومندی و مدیریت فنی رضا نوری به بار نشست. سرمایه گذری و صبوری بهمن سلیمانی که چهره ای تابناک در بسکتبال ایران است، بسکتبال ایران را از جنوب به شمال کشور کشانده است.

در تیم کاله بازیکنانی همانند برادران یازرلو، میثم میرزایی و جلال آقامیری درخشان بودند. این تیم روز یکم خردادماه نخستین مسابقه رفت فینال باشگاه های کشور را مقابل تیم پرقدرت تیم شهرداری گرگان برگزار خواهد کرد.

شهرداری تنها تیمی است که با دو یار خارجی از جمله ستاره ای به نام پری پتی کامل ترین تیم لیگ برتر می نماید. باید دید نبرد پایانی بسکتبال برتر با جوانان تجربه دار کاله و ستارگان بسکتبال گرگان به کجا خواهد انجامید.

درحاشیه ی دیدار ذوب آهن و کاله حضور ستارگان دیروز بسکتبال مازندران رحمت شاهانی، عماد نیکزاد، پرویز لحیم چی، نصر اله نبویان، علی رجایی، بهرام جلالی و نامداران کشتی ایران امیر حسین زارع، عادل بالی تبار، فردین هدایتی و... نشان داد که مازنی ها چقدر به ورزش شهر و دیار خود اهمیت می دهند.

گزارش: ج - دوستدار