جمعه سی و یکم فروردین ماه
دوست ندارم به هیچ دروازه‌بانی اتهام بزنم

رشیدی: دروازه‌بان بی انگیزه افت می‌کند

دروازه‌بان سابق تیم ملی و استقلال نسبت به عملکرد پر انتقاد دروازه‌بانان لیگ برتر واکنش نشان داد.

منصور رشیدی در گفت‌وگو با البرز ورزشی اظهار داشت: وقتی یک دروازه‌بان در یک بازی 5 گل می‌خورد ناشی از استرس بالای اوست. شاید روز رشید نبود، رشید برای این بازی به اندازه کافی ‌انگیزه داشت و توقع داشتم عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد. سپاهانی‌ها او را به بازی نگرفتند. او باید توانایی‌هایش را به اثبات می‌رساند و بهترین بازیکن زمین می‌شد چراکه در سپاهان به او کم‌محلی شده بود. من نمی‌گویم او مقصر شکست پیکان است ولی می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف محسن فروزان مقابل پرسپولیس گفت: من فکر می‌کنم بهتر است بگوییم روز بد فروزان بود چرا که دوست ندارم به هیچ بازیکن خصوصا دروازه‌بان اتهام بزنم. من سال‌ها درون دروازه ایستادم و می‌دانم چه مسئولیت سختی است. از این رو فکر نمی‌کنم دروازه‌بانی با آبروی خود به‌خاطر برخی حواشی که می‌گویند بازی کند. من کاری ندارم فروزان قبلا از این چالش‌ها داشته یا نه و اصلا علاقه‌ای به دانستن این خبرها ندارم اما می‌دانم دروازه‌بان‌ها به دلیل اینکه مکرر زمین می‌خورند و برمی‌خیزند از منش خاصی برخوردارند و آنها آدم‌های خاص فوتبال هستند.

رشیدی ادامه داد: چیزی در وجودشان است به نام غرور که من با همه وجودم آن را حس کردم. اتفاقا دروازه‌بان‌ها بازیکنان احساساتی فوتبال هستند که نیمی از بار تیم را به‌تنهایی به دوش می‌کشند و همین از آنها انسان‌های قوی می‌سازد. قبول دارم از دروازه‌بان پخته و باتجربه‌ای مثل فروزان برخی عکس‌العمل‌ها عجیب بود اما فراموش نکنیم او در زمانی که مربی توانایی مثل قلعه‌نویی بالای سرش بود بهتر کار می‌کرد و این نکته مهمی است.

وی نسبت به عملکرد محسن فروزان نیز واکنش نشان داد و تاکید کرد: بعد از هفت هشت هفته خوب، حسینی نزول کرد. او چندهفته‌ای است که واکنش‌های خوبی ندارد و حتی می‌توان گفت در سه چهار بازی اخیر فارغ از هر نتیجه‌ای افت زیادی کرده است. او از نظر روانی هم ضعیف شده است و مشخص است روحیه ندارد. قطعا مربی اختصاصی و سرمربی تیم از وضعیتش بهتر خبر دارند. او دیگر جوان نیست که فرصتی برای جبران روزهایی که می‌رود داشته باشد پس باید از همین فرصتی که حالا هست استفاده کند. او باتجربه است و بهتر است از این تجربه برای کم شدن اشتباهاتش بهره ببرد.

دروازه بان پیشکسوت استقلال تصریح کرد: من و ناصر حجازی هم رفیق بودیم و هم رقیب. هیچ‌وقت مشکلی بین ما پیش نیامد. وقتی دو دروازه‌بان خوب در یک تیم وجود دارد، رقابت ایجاد می‌شود و اگر این رقابت سالم و بی‌حاشیه پیش برود می‌تواند سازنده باشد. یک دروازه‌بان بدون رقیب نمی‌تواند موفق شود. یک دروازه‌بان 50 درصد تیمش است. او می‌تواند به اندازه 10 بازیکن تاثیرگذار باشد. وقتی به دروازه‌بانت اعتماد می‌کنی پس او می‌تواند کار بزرگی انجام دهد. او ستون محکم یک تیم است چون می‌تواند یک تیم را برنده از زمین خارج کند.

گفت و گو: نیلوفر مژدهی