جمعه سی و یکم فروردین ماه
قطار لیگ متوقف شد

پرسپولیس، با اقتدار به قهرمانی رسید

هیاهوی بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال فروکش کرد و تیم فوتبال پرسپولیس، مقتدرانه قهرمانی این ماراتن سنگین و طولانی را به خود اختصاص داد.

هفته پایانی بازی ها بر خلاف تصور، هفته ای عجیب و غریب از آب در آمد. نتایج به گونه ای رقم خورد که غیر قابل پیش بینی بود. استقلال ۷ گل به تراکتور زد که در اردوی آبی پوشان کسب این نتیجه در معادلات قبل از رویارویی قابل پیش بینی نبود.

پرسپولیس در مقابل نساجی ۴ بار به گل رسید هرگز باور نداشت که می تواند نساجی را به این آسانی از پیش رو بردارد. نفت مسجد سلیمان که یک هفته قبل از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرده بود، غیر ممکن را به ممکن تبدیل کرد و پنج گل به ملوان زدند. نفتی ها باور نداشتند که می توانند به چنین نتیجه ای دست یابند، اما این اتفاق افتاد.

سپاهان در مقابل مس کرمان به پیروزی کم رنگ دست یافت، اما از مقاومت و سماجت تیم کرمانی متعجب شد.

مس با این باخت با لیگ برتر وداع و به دسته یک سقوط کرد. نفت آبادان در خانه گل گهر در واپسین لحظات  آرزویش تحقق یافت و در لیگ برتر ماندگار شد. خلاصه آنکه هفته سی ام بازی ها مملو از حوادث ریز و درشتی شد که در طول فصل فوتبالی کمتر شاهد اینگونه حوادث بودیم با اینحال پرونده لیگ بیست و دوم با قهرمانی پرسپولیس که ۶۶ امتیاز را در کارنامه اش گنجاند بسته شد تا سپاهان و استقلال.

به ترتیب با ۶۵ و 62 امتیاز در مکان های دوم و سوم قرار بگیرند تیم مس کرمان و نفت مسجد سلیمان به لیگ یک سقوط کردند.

پرسپولیس ۴ نساجی صفر

گل: علی نعمتی ۲- سعید صادقی۲۷- سروش رفیعی۷۵ و میلاد سرلک ۷۸

شروع طوفانی و بازی شناور شاگردان گل محمدی که با پاس های کوتاه و متوالی همراه بود، خیلی زود خط دفاع نساجی را دچار اشتباه کرد تا در همان دقایق اولیه گل نخست را درون دروازه تیم مازنی جای دهند، دقایقی  بعد از این گل مهرداد عبدی مدافع نساجی با کارت قرمز داور اخراج شد تا نساجی دیگر نتواند به بازی برگردد.

پرسپولیس که در طول بازی مالکیت توپ و زمین را در اختیار داشت سه گل دیگر زد تا با اقتدار قهرمانی خود را تثبیت کند. نساجی در کنار دریافت چهار گل، دو اخراجی هم داشت.

سپاهان ۲ - مس کرمان یک

گل: میلاد زکی پور ۴۹ - شهریار مغانلو برای سپاهان وحسن مرادی فر ۹۸ برای مس

سپاهان که برای شکار جام به کرمان سفر داشت، توسط عوامل بیرونی اش بازی پرسپولیس را رصد می کرد تا بلکه با یک لرزش از سوی قرمز پوشان سرود قهرمانی را سر دهند، تساوی بدون گل نیمه اول و پایداری و مقاومت مسی ها تیم اصفهانی را بد جوری آشفته ساخت. گرچه در دقیقه ۴۹ با گلزنی زکی پور گره باز شد، اما برای قهرمانی ره به جایی نبرد. گل دوم این تیم توسط مغانلو، شهریار این تیم را با ۱3 آقای گل بازی ها کرد. مس با این شکست از چرخه لیگ برتر خارج شد.

استقلال ۷ - تراکتور ۱

گل: مهدی قائدی ۱۵- پنالتی- ۴۳ و۶۱ - ابوالفضل جلالی ۴۵- محمد حسین مراد مند ۷۴- آرش رضاوند ۷۸ - جعفر سلمانی ۸۶  برای استقلال و محمد مهدی قنبری ۵۹ برای تراکتور

طوفان شاگردان ساپینتو بد جوری خمس و تراکتور را در هم کوبیدند. در این طوفان مهدی قائدی نقش ویرانگر را داشت و به تنهایی سه گل زد تا یک روز پرفروغ را برای خود و استقلال به یادگار بگذارد. تراکتور هرگز باور نداشت که اینگونه تسلیم شود، اما میل به گلزنی و اشتهای تیم استقلال پایان ناپذیر نشان می داد.

گل گهر صفر - نفت آبادان یک

گل: مهدی ممی زاده ۹۰

شاگردان عبداله ویسی به آنچه که می خواستند دست یافتند، اما برای تحقق خواسته شان تا ثانیه های پایانی بازی صبر و حوصله به خرج دادند.

 فولاد ۲ -آلومینیوم اراک ۲

گل: سعید واسعی ۵۱ - محمد امین حزباوی ۶۰ برای فولاد، محمد رضا آزادی ۶۹  و رضا جبیره ۷۸ برای آلومینیوم.

تقابل دو همبازی سابق یعنی علیرضا منصوریان با مهدی رحمتی گرچه در جدول رده بندی تاثیری نداشت، اما بازی پر گلی را به یادگار گذاشتند.

نفت مسجد سلیمان ۵ - ملوان ۱

گل: عقیل کعبی ۴۵ - رضا دهقان ۴۸ - جهانبحش طاهر ۵۵ - حسین گودرزی ۶۴ - حسین مشتاقی ۷۳ - برای نفت مسجد سلیمان و سجاد باز گیر - پنالتی- ۶۸ برای ملوان

نفت مسجد سلیمان در بازی پایانی فوران کرد. پنج گل در نهایت ناباوری به ملوان در حال کما زدند تا شگفتی های هفته پایانی تکمیل شود.

ذوب آهن ۳ - هوادار ۳

گل: نریمان جهان ۱۳- حسین اسلامی۴۲ - آرمان اکوان ۶۷ برای ذوب آهن و سعید سحر خیزان ۲۳-۵۰-۹۰ برای هوادار

بازی بدون تاثیر این دو تیم در جدول بازی ها، گل های پر شماری را به خود دید.

 پیکان ۱- مس رفسنجان ۱

 گل: لیموچی ۸۶ برای پیکان و فرشید باقری ۸۳ - برای مس رفسنجان

تلاش دو تیم پایاپای دیده شد زمانی این دو تیم گل را به خود دیدند که لحظات پایانی بازی طی می شد. در فاصله سه دقیقه دو گل رقم خورد تا دو تیم باهم کنار بیایند.

 

جدول رده بندی در پایان مسابقات

۱- پرسپولیس   ۳۰ بازی --- ۶۶  امتیاز

۲- سپاهان.  ۳۰ بازی-----۶۵ امتیاز

۳ - استقلال  ۳۰ بازی-----۶۲ امتیاز

۴- تراکتور  ۳۰ بازی ----- ۵۲ امتیاز

۵-مس رفسنجان۳۰ بازی---۴۷ امتیاز

۶-گل گهر ۳۰ بازی ------۴۵  امتیاز

۷-آلومینیوم.  ۳۰ بازی-----  ۴۰ امتیاز

۸- فولاد ۳۰ بازی -------- ۴۰ امتیاز

۹- ذوب آهن  ۳۰ بازی ----- ۳۶ امتیاز

۱۰--هوادار. ۳۰ بازی -------۳۳ امتیاز

۱۱ - پیکان.  ۳۰ بازی. ----- ۲۸ امتیاز

۱۲ - ملوان. ۳۰ بازی ---- ۲۷ امتیاز

۱۳- نساجی. ۳۰ بازی ---- ۲۶ امتیاز

۱۴- نفت آبادان ۳۰ بازی-- ۲۵ امتیاز

۱۵-مس کرمان ۳۰ بازی -- ۲۲ امتیاز

۱۶-نفت مسجد سلیمان ۳۰ بازی-- ۲۲ امتیاز

گزارش: اکبر عزیزی