پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
قرعه کشی فوتبال بانوان آسیا

آزمون: حس فوق العاده ای بود

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: در مرحله دوم با تیم هایی روبرو هستیم که در دنیا صاحب سبک هستند و در رنکینگ های جهانی و آسیایی رتبه هایی بالا دارند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان درباره قرعه کشی مرحله دوم که توسط ای اف سی صورت گرفت باید بگویم: حس فوق العاده ای بود که جزو 12 تیم آسیا قرار داشتیم. هم کادر فنی و بازیکنان و حتی هواداران بی صبرانه منتظر قرعه کشی بودند. انتظاری که از قرعه کشی داشتیم، رخ داد. در گروه آسانی قرار نداریم، اما امیدوارم با حمایت هایی که تا الان از سوی فدراسیون فوتبال مخصوص رییس فدراسیون و کمیته بانوان صورت گرفته، با تدارکات قویی تیم را آماده و مهیا مسابقات کنیم.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم با تیم هایی روبرو هستیم که در دنیا صاحب سبک هستند و در رنکینگ های جهانی و آسیایی رتبه هایی بالا دارند تیم هایی که سابقه حضور در جام جهانی و المپیک رو دارند. در گروهی که ما قرار گرفتیم استرالیا میزبان حضور دارد و به عنوان تیم اول گروه اضافه شده و تیم های فیلیپین و چین تایپه که قبلا ما با این دو تیم در مقدماتی المپیک و جام ملت‌ها بازی کردیم. تیم های بسیار توانمند و با ساختاری هستند و سرعت فوق العاده ای در انتقال توپ و بازی سازی دارند. البته به صورت ژنتیکی و با توجه به اینکه فیلیپین هم در این چند سال بازیکنان دو رگه آمریکایی و آفریقایی دارد، کار را برای ما خیلی سخت تر می کند.

آزمون افزود: من به عنوان سرمربی همین امروز و بعد قرعه کشی درخواست بازی های دوستانه رو آماده کردم. باید تیم را در شرایطی قرار بدهیم که وقتی وارد مسابقات رسمی می شویم هیچ نگرانی از نوع چینش ساختار تیمی خودمان نداشته باشیم. فقط در بازی های تدارکاتی ما می توانیم آن بینش و سازماندهی مناسب برای پتانسیل های خودمان داشته باشیم. اگر شرایط آمادگی تیم طوری پیش برود که پیش بینی کردم، بهترین نتایج تاریخ فوتبال زنان رو کسب می کنیم؛ چون بازیکنانم به لحاظ روحی و روانی و ساختار تیمی در بهترین شرایط قرار دارند. تنها خواهشم از همه ملت عزیز ایران این هست که پشتیبان و حامی این تیم باشند. ما انتظار داریم دختران مان حمایت شوند و همانقدر انگیزه به آنها بدهیم که بدون هیچ دغدغه ای به راحتی فوتبال ناب ایرانی را در مسابقات ارائه بدهند. از فدراسیون فوتبال که همیشه تلاش می کند، بهترین شرایط رو برای تیم فراهم کند. وزارت ورزش و همه ارگان هایی که به هر نوعی می توانند به تیم ملی فوتبال بانوان ایران کمک کنند، خواستارم که الان بهترین زمان حمایت از این تیم است.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در ادامه بیان کرد: از دوم خردادماه اولین اردوی آماده سازی خود را بعد از میانمار با حضور 28 بازیکن در مرکز ملی فوتبال آغاز خواهیم کرد و با نمایش فیلم های بازی حریفان سعی می کنیم تا ملی پوشان به شناخت خوبی از آنها برسند و در نهایت تاکتیک های مد نظر را اجرا کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه دغدغه کادر فنی داشتن بازی‌های تدارکاتی است تا برای شرکت در مسابقات مرحله دوم انتخابی المپیک بیشتر آماده شوند، اظهار داشت: راه خیلی سختی پیش رو داریم و این مسابقات جایی نیست که محل آزمون و خطا باشد و باید با تمام قدرت شرکت کنیم. برهمین اساس همه تلاش خود را به کار می گیریم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. آنالیز کاملی از استرالیا، چین تایپه خواهیم داشت. فیلیپین نیز حریف دست و پا بسته ای نیست و بدون شک شبیه سازی دیدارهای تدارکاتی در باعث خواهد شد تا مقابل این تیم ها نیز موفق باشیم.