جمعه سی و یکم فروردین ماه

حضور قطعی دو تیم خارجی در جام تختی

 مسابقات کشتی آزاد جام تختی، به ‌عنوان چهارمین مرحله از چرخه داخلی کشتی آزاد، روزهای 4 و 5 خرداد در ارومیه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: در حالی که برای رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی که 18 و 19 اردیبهشت در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد، تیم عراق تنها تیم خارجی حاضر در مسابقات بود که البته هیچ‌کدام از عراقی‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها نیز نتوانستند در سکوهای اول تا سومی اوزان دهگانه قرار بگیرند، اما تیم‌های خارجی بیشتری در جام تختی آزاد شرکت خواهند کرد.

تا امروز حضور تیم ارمنستان و عراق در این رقابت‌ها قطعی شده است و احتمال حضور کشتی‌گیران گرجستان و افغانستان هم در ایران وجود دارد.

روز اول این رقابت‌ها با رقابت کشتی‌گیران پنج وزن 57، 65، 70، 79 و 92 کیلوگرم اختصاص خواهد داشت که با توجه به معاف بودن رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی و کامران قاسم‌پور مدعیان اصلی سه وزن 65، 70 و 92 کیلوگرم از شرکت در این رقابت‌ها، گل کشتی‌های جام تختی در روز دوم (جمعه) خواهد بود.

مدعیان پنج وزن 61، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم روز پنجم خرداد در ارومیه کشتی خواهند گرفت که هیچ کشتی‌گیری در این اوزان از شرکت در مسابقات معاف نیست و ملی‌پوشان اعزامی به جهانی قبلی و مدعیان اصلی روی تشک خواهند رفت.

رضا اطری در 61، یونس امامی در 74، حسن یزدانی در 86 و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم روز جمعه مقابل حریفان کشتی خواهند گرفت، ضمن اینکه ملی‌پوش سال گذشته وزن 97 کیلوگرم که محمدحسین محمدیان بود، تا این لحظه با توجه به غیبت در دو مرحله قبلی (مسابقات کشوری و انتخابی جام تختی)، سهمیه حضور در جام تختی را دریافت نکرده است.

به این ترتیب غیر از محمدیان که احتمالاً از چرخه سال 2023 حذف شده است، همه مدعیان 97 کیلوگرم روز جمعه با هم رقابت خواهند کرد.