جمعه سی و یکم فروردین ماه

گشتی در دنیای خبر

گشت و گذاری در متن و حاشیه اخبار منهای فوتبال باعث شد تا چند خبر کوتاه را در اختیار بینندگان البرز ورزشی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

قضاوت داور ایرانی در باکو

بیست و ششمین دوره رقابت های جهانی باکو 2023، به میزبانی کشور «جمهوری آذربایجان» با حضور 941 تکواندوکار از هشتم تا چهاردهم خرداد ماه برگزار خواهد شد.

 به همین منظور کمیته داوران فدراسیون جهانی با ارسال نمابری به تهران از مرجان تیموری دعوت کرد تا برای قضاوت در این مسابقات به باکو سفر کند. پیش از این  شهرام اربابی رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو کشورمان و معصومه باقری از سوی WT  برای قضاوت در این دوره از رقابت ها دعوت شده بودند.  بدین ترتیب جمع داوران ایران در رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان به عدد 3 رسید. 

اربابی و باقری در بین داوران نامزد قضاوت در رقابت های المپیک 2024 و مرجان تیموری نامزد قضاوت در رقابت های پارالمپیک پاریس محسوب می شوند. بر اساس برنامه فدراسیون جهانی، تمامی داورانی که نامزد قضاوت در بازی های المپیک هستند، می بایست در سال ۲۰۲۳ در مسابقات مختلف از جمله گرنداسلم، گرندپری، قهرمان جهان و ... قضاوت کنند و در نهایت پس از ارزیابی عملکرد، داوران منتخب به پاریس دعوت خواهند شد.

پولاد مردان در گزینشی المپیک

مسابقات وزنه‌برداری جایزه بزرگ کوبا که گزینشی المپیک پاریس است، از روز ۱۸ خرداد آغاز می‌شود.

برای شرکت در این مسابقات نام چهار وزنه‌بردار ایران شامل سهراب مرادی، رسول معتمدی، علی هاشمی و علی داودی وجود دارد.

از بین این نفرات معتمدی و داودی به صورت قطعی به کوبا اعزام می‌شوند اما علی هاشمی در جایزه بزرگ کوبا حضور ندارد.

هاشمی مقداری آسیب دیده است و مشکلاتی دارد.

تور آذربایجان شهریوره ماه

سرپرست هیات دوچرخه‌سواری آذربایحان‌شرقی از تغییر زمان و مکان برگزاری سی‌وششمین دوره‌ی تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان خبر داد. ناصر هوشیار در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری سی‌وششمین دوره تور بین‌المللی ایران-آذربایجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های مکرر مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی برای تامین اعتبارهای ارزی و ریالی تور، خوشبختانه این دوره از تور هم در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر زمان برگزاری سی‌وششمین دوره تور، گفت: باتوجه به اینکه بازی‌های آسیا را در اوایل فصل پاییز پیش‌رو داریم، با درخواست و موافقت اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، سی‌وششمین دوره تور در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.