جمعه دهم فروردین ماه
نخستین ایرانی عضو تیم منتخب دو قاره

بهترین بازیکن آسیا گچ کار شد

از بین 60 و اندی بازیکن ایرانی که طول بیست و سه دوره والیبال باشگاه آسیا صاحب عناوین انفرادی شدند سید موسوی با شش گزینش پرافتخار ترین است.

آخرین بازیکنی که جایزه گرفت امیر غفور است. غفور بهترین قطر پاسور مسابقات اخیر شده است اما آیا می دانید نخستین بازیکنی که در تیم رویایی آسیا قرار گرفته است که بود؟

مسابقات ابتدا به نام جام صلح در ژاپن برگزار می شد و محمد مستوفی آبشارزن پرقدرت آذربایجانی تیم اعزامی موفق شد جزو شش بازیکن منتخب باشگاه آسیا شود. البته مرحوم غیاث الدین صحنه بود که بهترین مدافع مسابقات هیروشیما شد.

انتخاب این دو بازیکن از آن جهت بود که والیبال آسیا در چنبره ژاپن و کره جنوبی قرار داشت ولی پیشقراولی دو بازیکن یاد شده که با پیراهن تیم بنیاد شهید و مربیگری مهدی صابر پور راهی شرق دور شده بودند طلسم انحصاری بازیکنان چشم بادامی را شکست.

صحنه متاسفانه در اثر یک حادثه جان خود را از دست داد اما مستوفی سال ها دوام آورد ولی از یاد و خاطره اهالی دور ماند.

مستوفی می گوید: بعد از دوران بازیگری دو دوره مربیگری بین المللی را پشت سر گذاشتم ولی متاسفانه در زادگاهم تبریز بر اثر شایعه پراکنی یکی از پیشکسوتان که می دانید منظورم کیست نتوانستم به حرفه ی مربیگری ادامه بدهم و آنقدر دل آزرده شدم که دور والیبال را خط کشیدم. الان سال ها است که کار گچ کاری ساختمان ها را انجام می دهم و بر این باورم که خداوند که بالا سر ما است روزی ما را می رساند و افرادی که با تنگ نظری تلاش می کنند نان دیگران را آجر سازند، احتمالا خداوند را نشناختند.

پسر بزرگ من هم والیبالیست بوده و ساعد خوبی داشته است اما خودم را بگویم که بقال سرکوچه هم من را نمی شناسند. نا سلامتی روزگاری عضو تیم منتخب آسیا بودم.

مستوفی تاکید داشت که اگر از کلمه گچ کاری در تیتر مطلب استفاده کنیم شاید دستمایه ی عده ای شود اما همانگونه که خودش گفت نام نیک را نمی شود پاک کرد و تاریخ را هم نمی توان تغییر داد.

گفت و گزار: جمشید حمیدی