جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه

حماسه ای از یاد نرفتنی در دل تاریخ

سوم خرداد ماه یادآور حماسه ای از یاد نرفتنی است و آیینه ای گویا از دفاع تاریخی مردم شجاع و مظلوم خرمشهر و سرداران جان بر کفی که جان دادند اما خاک ندادند.

رنج بسیاری در خوزستان مظلوم به ویژه خرمشهر رفته است شهر قهرمانی که جای جای آن نماد و نشانه ای از ایستادگی، ایثار و مقاومت است. در چنین روزی بود که خون های پاک جوانان اقصی و نقاط ایران به ویژه جنوبی های خونگرم نهال آزادی بخش اشغال شده ی کشور عزیزمان را آب یاری کردند و بعثی های متجاوز را از سرزمین مقدس ایران عزیز بیرون راندند.

اروند رود و خوزستان با این رشادت بی نظیر جوانان خطه جنوب گرم جزئی جدایی ناپذیر از ایران سرفراز شد. 

عملیات بیت المقدس و دلیری های مدافعان ایران عزیز همیشه در اذهان تاریخ باقی خواهد ماند اما آنهایی که به عنوان یادگاران دفاع مقدس باقی مانده اند و افرادی که بر مسند مسئولیت اجرایی و اداری کشور نشسته اند باید به یاد بیاورند که سربازان و سرداران گرانقدر ما با چه اهدافی مقدسی جان خود را نثار آزادی و عزت کشور تاریخی ما کرده اند و وظیفه آن ها است پاسدار صداقت و شرافت شهیدانی باشیم که گلگون کفن شده اند.

در جمع خیل شهدای دفاع مقدس به ویژه در زمان آزادی خرمشهر بانوان و آقایان ورزشکاری وجود داشتند که اقدامات شجاعانه آنها سرزبان ها بود.

امروز اشخاصی که به جای آن عزیزان در کسوت مدیریت نشسته اند باید مروری در افکار و کردار خود انجام بدهند.

واقعیت این است که امور اجرایی شوون مختلف به ویژه ورزش و تربیت بدنی به هیچ وجه با اهداف مقدس و عالیه مدافعان عزت و اعتبار ایران اسلامی سنخیت ندارد.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی