شنبه یکم اردیبهشت ماه

تهران در نقطه جوش

رقابت های جام حذفی به فینال رسید و تقابل استقلال و پرسپولیس حساسیت این فینال را دو چندان می کند.

با صعود پرسپولیس به فینال جام حذفی و تقابلش با استقلال حساسیت فینال جام حذفی به اوج خود رسید. این رقابت به جهت حس انتقام استقلالی ها از پرسپولیس از یک جهت حساس است. البته از جهت دیگر پرسپولیس ها نیز می خواهند ثابت کنند پیروزی پر حاشیه قبلی در لیگ حقشان بوده و شایسته بودند.

جالب است که از 20 سال پیش تا کنون هیچ دربی در خردادماه برگزار نشده بود. آخرین دربی خرداد ماهی این دو تیم در سال 82 با پیروزی 2 بر یک به نفع پرسپولیس به پایان رسید و جالب این که یحیی گل محمدی یکی از گل های آن بازی را به ثمر رس.

استقلالی ها برای رسیدن به این مرحله در چهار مسابقه پیش رو فقط یک گل خورده اند. در بازی با تراکتور که با پیروزی دو بر یک استقلال همراه شد تنها بازی بود که استقلال گل خورد. شاگردان ساپینتو در بازی با ملوان و پارس جنوبی بدون گل خورده پیروز شدند و در بازی با نساجی نیز با اقتدار برنده شدند. به این ترتیب رضا اسدی تنها بازیکنی است که در این دوره از مسابقات به تیم استقلال گل زده است.

پرسپولیس اما آمار متفاوتی دارد. این تیم در چهار بازی که پشت سرگذاشته تا کنون 6 گل دریافت کرده است. دو گل از ون پارس اصفهان، دو گل از سپاهان و یک گل از گل گهر و در بازی نیمه نهایی نیز یک گل از هوادار دریافت کرد. این آمار نشان می دهد استقلال وضعیت بهتری در این رقابت ها تا رسیدن به فینال داشته است.

حالا دو تیم با این پیشینه باید 10 خرداد به میدان به مصاف یکدیگر بروند. رقابت فینال جام حذفی که اتفاقا حساسیت های زیادی هم دارد. این بازی با احتساب دو دربی لیگ برتر، سومین مصاف استقلال و پرسپولیس در فصل فوتبالی اخیر است. رقابت دو تیم اگر به قهرمانی استقلال همراه شود، در بازی سوپرجام هم شاهد یک دربی دیگر خواهیم بود و اگر پرسپولیس برنده شود که اتوماتیکوار صاحب سوپر جام می شود.

از این رو باید منتظر بازی روز چهارشنبه باشیم. رقابتی حساس در تهران که قطعا هیجان فوتبال را به نقطه جوش خواهد رساند. فصل فوتبالی اخیر با همه جذابیت هایش شایسته این حسن ختام است چرا که در این فصل با وجود همه کمبودهای لجستیک اما شاهد رقابت هایی جذاب، فوتبالی و البته پرحاشیه بودیم که با این دربی فینال گونه جذاب کامل می شود.

گزارش: نیلوفر مژدهی