پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
ستارگان جدید هندبال ایران

استکی: نسل خوبی در اختیار داریم

تیم فولاد مبارکه سپاهان قهرمان باشگاه های هندبال ایران شد.

سپاهان به اتفاق تیم شهید شاملی که به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرده است نماینده کشورمان در رقابت های باشگاه های آسیا خواهند بود که تا چند روز دیگر در اصفهان برگزار می شود.

الله کرم استکی، کاپیتان سابق تیم ملی با تیم شاملی در مکان دوم ایستاد او می گوید: سپاهان که بر روی سکوی نخست ایستاد تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه است و حضور آقای ووسیلین سرمربی در قهرمانی این تیم بی تاثیر نبوده است اما هر دو تیم ایرانی برای جام باشگاه های آسیا نیازمند استخدام بازیکنان خوب خارجی هستند.

هرچند که باشگاه ما ترجیح داده که با ترکیب 100 درصد ایرانی وارد گود رقابت ها شود.

الله کرم استکی که در دهه های اخیر در تیم های کشور قطر، لبنان مون پولیه فرانسه و تیم های رومانیانی بازی کرده است کیفیت لیگ برتر ایران را قابل قبول دانسته و می گوید: به اعتقاد من لیگ داخلی ما سطح کیفی خوبی در مقایسه با تیم های رومانی دارد.

جوان های بسیار خوبی هم رشد کرده اند مانند رضا یادگاری، مهران رهنما و امیر سلطانی این بازیکنان به خوبی جای ستارگان شناخته شده را پر خواهند کرد و خاصیت لیگ نیز رشد جوان ها است.

الله کرم استکی در پاسخ به پرسش البرز ورزشی که آیا تصمیم کمیته ملی المپیک مبنی بر عدم اعزام تیم ملی هندبال و بازی های آسیایی منطقی می نماید می گوید: واقعیت این است که با بازگشت ژاپن که اردو ها اروپایی را پشت سر گذاشته و قدرت هایی مانند قطرريال بحرین، عربستان و عراق که تیم پرقدرتی ساخته است کار ما در آسیایی نیز دشوار تر شده است.

اما برای گرفتن مدال بدون شانس نیستیم اگر قرار باشد از احتمالات بترسیم پیشرفت نخواهیم کرد آدمی که بترسد نباید زندگی کند.

گفت و گو: - دوستدار