پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیای خبر

هفته را با طلای دختر تیرانداز ایرانی آغاز می کنیم و فعالیت هایی که در سایر رشته ها به عنوان نقطه عطف رویداد های پیش رو احتمالا مورد توجه خوانندگان محترم قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

طلای شاهی از جام جهانی

نسرین شاهی و فائزه احمدی ملی‌پوشان کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی، امروز (شنبه ششم خرداد ماه) در ماده P2 تپانچه بادی بانوان در مرحله مقدماتی با حریفان خود به رقابت پرداختند و راهی مرحله فینال شدند.

در این مرحله نسرین شاهی با ایستادن روی سکو نخست به مقام قهرمانی و مدال طلا رسید و فائزه احمدی دیگر ملی‌پوش کشورمان در جایگاه چهارم ایستاد.

پیش از این تیم میکس ایران متشکل از محمدرضا امینی و معصومه خدابخشی و در ماده R11 میکس تیمی تفنگ بادی 10 متر ایستاده SH2 مدال نقره گرفته بود. در این دوره‌ از مسابقات 215 ورزشکار از 39 کشور حضور دارند.

سفر شطرنج بازان به گرجستان

مسابقات شطرنج قهرمانی جهان رده‌های سنی از ۱۵ خرداد در گرجستان آغاز می‌شود و ۴ شطرنج‌باز ایرانی نیز به این مسابقات اعزام خواهند شد.

دبیر فدراسیون شطرنج اعلام کرده که قرار است ۴ شطرنج‌باز با هزینه فدراسیون به این مسابقات اعزام شوند. امیررضا پورآقابالا، بردیا دانشفر، ملیکا محمدی و مبینا علی‌نسب به این‌مسابقات اعزام خواهند شد.

ژیمناستیک و باز هم مشکل ایمیل

دهمین دوره مسابقات ژیمناستیک هنری قهرمانی جوانان آسیا در خرداد به میزبانی سنگاپور برگزار خواهد شد. قرار بود ملی‌پوشان ایران هم در این رویداد مهم شرکت کنند، اما گویا ثبت نام انجام نشد تا مسابقات جوانان آسیا در غیاب ژیمناست‌های ایران برگزار شود.

برای این اعزام باید از سوی فدراسیون ایران و به وسیله ایمیل، اسامی ورزشکاران تایید می‌شد، اما با توجه به اینکه مسئولان فدراسیون ایمیل را در اختیار ندارند، نتوانستند اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

پیش از این نیز ژیمناست‌ها در شاخه‌های مختلف با همین مشکل روبه‌رو شده بودند که باعث آسیب به این رشته می‌شود. باید دید چرا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هر چه زودتر این مشکل را حل نمی‌کنند؟