چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
والیبال در شهر چاقو های ضامن دار

یخی که آب می شود؟

زنجان به شهر چاقو شهرت دارد اما در این شهر بسیار خوش آب و هوا والیبال روزگار خوشی ندارد.

برگزاری دیدار دوستانه یک تیم منتخب پیشکسوتان از استان های آذربایجان غربی، تهران، مازندارن و قزوین باعث شد تا یخ این ورزش ذوب شود.

پذیرایی خوبی از میهمانان والیبال به عمل آمد و در روز مسابقه نیز جمعی از خانواده ها و به ویژه تنی چند از داوران خانم انگار که به کلی از خاطره فراموش شده بودند دور منوچهر پورحسن، رئیس کمیته داوران فدراسیون را احاطه کردند.

غربت از سر و روی والیبال های این شهر زیبا می بارید اما آفرین به داریوش محمدی و تنی چند از پیشکسوتان که بعد از مدت ها بساط توپ و تور را در زنجان پهن کردند.

حضور نامداران گذشته والیبال همانند امیر حیدری، عزیز پرتوی، علی موذن، عباد نبی زاده، حمید محمد پور، بهرام داداشی، حمیدرضا مس کاریان، مهدی غلامرضایی، عباد نبی زاده، حمید کاشانی (هنرپیشه و ورزشکار)، و در یک سوی تور و داریوش محمدی، باقر اکبریان، حسین ابراهیمیان، جواد امینیان، از سوی دیگر جبار آژنگ، نقوی، ارشد رحمتی، ایرج محمدی، اسفندیار بیات، سید مصطفی نقیب هاشمی، علی سازگار، مهران محمدی، علی امانی، کامبیز سلطانی، مهرداد محمدی،

فصل تازه ای در روابط والیبال این خطه آذری زبان گشوده است.

این بازی در پایان دو بر دو مساوی پایان یافت. البته در والیبال تساوی وجود ندارد اما از آنجایی که نفس مسابقات پیشکسوتان رفاقت و احترام است جالب توجه می نمود داور اول این مسابقه حسین پورکاشیان و داور دوم حسن حمیدی بودند، مربیگری تیم پیشکسوتان استاد امیر حیدری بر عهده داشت.

آنقدر آدم های بی ریا در این دو تیم نقش داشتند که نقشی به یاد ماندنی در والیبال ایران خواهد بود.

حمایتگر این دیدار نوستالژیک مهندس شهرام کد خدایی (مدیر گروه صنعتی معدنی زرین) بود، وی و مدیرکل تربیت بدنی استان و روح الله حسینی رئیس هیات والیبال زنجان پذیرفته اند که شهریور ماه نخستین تورنمنت شش جانبه والیبال در زنجان را برگزار کنند.

حسین حسینی مسئول پیشکسوتان فدراسیون در این زمینه تلاش چشمگیری داشته است، او و عزیز پرتوی ملی پوش سابق این روز ها به عناوین مختلف بار فعالیت سپید مو ها بر دوش می کشند.

گزارش: جمشید حمیدی