جمعه دهم فروردین ماه

اسطوره والیبال ایتالیا نقل مکان کرد!

ایگور گورگونزولا نوارا اعلام کرد که لورنزو برناردی به عنوان سرمربی به میدان خواهد رفت.

این اولین حضور او در والیبال زنان پس از یک دوره درخشان 15 ساله به عنوان مربی در بخش مردان است. برناردی، بازیکن اسطوره ای ایتالیایی که عنوان بهترین بازیکن قرن بیستم را با کرچ کرالی سرمربی فعلی تیم ملی آمریکا مشترک است، تا ژوئن 2024 با امکان تمدید برای فصل آینده قرارداد امضا کرد.

لورنزو برناردی رکورد قابل توجهی به عنوان بازیکن دارد، از جمله 9 قهرمانی ملی، 5 جام ایتالیا، 4 عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، دو عنوان قهرمانی جام برندگان جام، 4 جام CEV و 2 سوپرکاپ اروپا با باشگاه هایش. وی در سطح بین المللی دارای یک مدال نقره المپیک، 2 مدال طلای قهرمانی جهان، 3 مدال طلای قهرمانی اروپا، 5 مدال طلای لیگ جهانی، یک مدال طلای جام قهرمانان بزرگ و 1 مدال طلای جام جهانی با تیم ملی است.

به عنوان مربی، برناردی قبلاً با 2 قهرمانی ملی (یک قهرمانی در ترکیه و 1 در ایتالیا)، 3 جام حذفی (1 در ترکیه و 2 در ایتالیا)، 3 سوپرکاپ (2 قهرمانی در ترکیه و یک قهرمانی در ایتالیا) توانایی خود را نشان داده است. و یک پیروزی در بازی های مدیترانه با ایتالیا در سال 2009 تحت کمربند خود. کمک های قابل توجه او با دریافت جایزه بهترین مربی سوپرلگا ایتالیا در سال 2018 شناخته شد.

قبل از این انتصاب، برناردی تا دسامبر 2022 مربی پیاچنزا در سوپرلگا بود.

برگردان: هستی رفیعی