پنجشنبه سی ام فروردین ماه

تکلیف لیگ کشتی چه می شود؟

لیگ فوتبال به ایستگاه آخر رسید اما هنوز مشخص نیست آیا لیگ کشتی برگزار خواهد شد یا خیر؟

پرسپولیسی ها همانند سال های گذشته و حتی با دردسر و استرس کمتر در لیگ فوتبال ایران به عنوان نخست لیگ امسال دست پیدا کردند اما برگزاری لیگ کشتی هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد و روشن نیست در نهایت فرصتی برای این کار فراهم خواهد شد یا باید امسال عطای مسابقات را به لقایش ببخشند.
به نظر می رسد فدراسیون کشتی و سازمان لیگ با وجود هیاهوی بسیار تا اینجا نتوانسته مجوز قطعی برگزاری لیگ  سال ۹۹ را کسب کند.
شنیده ها حاکی از آن است که هفته گذشته رئیس فدراسیون کشتی با رایزنی های فراوان موفق شده بود مجوز برگزاری لیگ را از دکتر نمکی وزیر  بهداشت بگیرد ولی گویا وقتی این خبر به گوش علی نژاد معاون وزیر ورزش می رسد که لیگ کشتی مجوز گرفته ضمن انتقال خبر به وزیر ورزش، از اقدام بدون هماهنگی فدراسیون کشتی با این وزارتخانه ناراحت می شود. وزیر ورزش تاکید کرده که چرا بدون اطلاع وزارت ورزش برگزاری لیگ در دستور قرار گرفته است سعی دارد این مجوز را لغو کند.
حالا با این وضیعت  مشخص نیست آینده لیگ به کجا ختم خواهد شد؟ آیا قرعه کشی مسابقات مذکور در تاریخ اعلام شده انجام خواهد شد؟ تکلیف قهرمانان کشتی و تیم های شرکت کنند چه خواهد شد؟ آیا رئیس سازمان لیگ در کشتی می ماند یا کاندیدای ریاست فدراسیون بدنسازی خواهد شد و راه خود را از کشتی جدا خواهد کرد؟ این ها سوال های بی جوابی است که  ذهن تمامی اهالی کشتی را درگیر کرده است. فدراسیون کشتی باید پخته تر و حساب شده تر اقدام کند چون این ورزش ملی نیازمند برنامه ریزی ملی است.
نویسنده: احمد دباغ