جمعه دهم فروردین ماه

پرویز هادی: به تعویق افتادن المپیک به نفع من شد

یکی از آقایان جدیدا مصاحبه ای انجام داده بود و به طعنه عنوان کرد که به تعویق افتادن یکساله المپیک برای یک عده که سنشان 30، 31 سال است بد شده! در این مورد باید بگویم که خوشبختانه ورزش کشتی طوریست که همیشه روی تشک معلوم می شود چه کسی برتر از حریف است و دوستان با حرف و حدیث ره به جایی نخواهند برد.

پرویز هادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری البرز گفت: بنده در تبریز هستم و دو ماهی در خانه بسر می برم. تمریناتم را در خانه کشتی تبریز انجام می دهم. با آنکه تمام اماکن ورزشی تعطیل است اما خوشبختانه به همراه برادرانم که از قضا هم وزن خودم هستند با رعایت مسائل بهداشتی هر روز تمرین می کنم. اداره کل استان علی الخصوص آقای بهتاج نیز پیگیر روند تمریناتمان هستند و به ما اعلام کرده اند چنانچه مشکلی در این زمینه داشتید سالن جدیدی را در اختیار بگذاریم. تمریناتمان را پیگیرم تا آمادگی نسبی خود را حفظ کنم تا به زودی با بهبود شرایط به اردوهای تیم ملی اضافه شوم. قبل از به تعویق افتادن مسابقات المپیک با کادر فنی در تماس بودم اما همینکه این بحث مطرح شد دیگر با هم ارتباط نداشتیم و به صورت شخصی تمریناتم را انجام می دادم تا از قافله عقب نمانم.
وی افزود: به تعویق افتادن المپیک به نفع من شد چرا که از ناحیه کمر دچار مشکل بودم و به تازگی فشار تمرینات را بالا بردم و دلشوره داشتم که آیا شرایط بدنی ام برای المپیک جواب می دهد یا خیر اما اکنون این فاصله زمانی خبر خوبی بود تا برای المپیک برنامه ریزی ویژه ای داشته باشم. امیدوارم فدراسیون نیز هرچه زودتر برنامه ها و تاریخ برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی را اعلام کند تا ما نیز تمریناتمان را با زمان اعلام شده هماهنگ کنیم و طبق برنامه پیش برویم. به نظر من از همین الان اعلام کنند تا خیال همه را راحت کرده باشند. یکدفعه این موضوع را رسانه ای نکرده و فرصت آماده سازی را از کشتی گیران سلب نکنند.
هادی همچنین افزود: با حسن یزدانی در ارتباط هستم و با خبر شده ام که وی تمرینات خود را از سر گرفته که این باعث خوشحالی است همینطور امیدوارم علیرضا کریمی که به تازگی عمل جراحی را پشت سر گذاشته به زودی بهبود پیدا کند تا به میادین بازگردد.

کشتی گیر خوش اخلاق کشورمان گفت: یکی از آقایان به تازگی مصاحبه ای انجام داده بود و به طعنه عنوان کرد که به تعویق افتادن یکساله المپیک برای یک عده که سنشان 30، 31 سال است بد شده! در این مورد باید بگویم که خوشبختانه ورزش کشتی طوریست که همیشه روی تشک معلوم می شود چه کسی برتر از حریف است و دوستان با حرف و حدیث ره به جایی نخواهند برد. بنده تا به حال در اکثر مسابقات داخلی که حضور داشتم مقام نخست را کسب کردم، به طور مثال در مسابقات قهرمانی کشور بالغ بر 10 بار قهرمان شدم اما تنها دوبار به حق خودم رسیدم و به مسابقات برون مرزی اعزام شدم. کشتی گیر سنگین وزن اگر مواظب سلامت خود باشد و تمرینات را منظم انجام دهد تا 40 سالگی می تواند به فعالیت حرفه ای خود ادامه دهد. فردی که این صحبت ها را علیه من مطرح کرده عمویش در سن 34، 35 سالگی مدال جهانی کسب کرده بنابراین به میان آوردن چنین صحبت هایی به جز ایجاد مسائل حاشیه ای سودی نخواهد داشت. دوستان اگر بیشتر تمرین کنند و کشتی یاد بگیرند و حرف خودشان را روی تشک بزنند خیلی بهتر است تا چنین مواردی را پیش بکشند. به شخصه به حرف های دیگران کاری ندارم و چه بسا تا المپیک آینده هم کشتی بگیرم چون زحمات زیادی کشیده ام و هنوز به نتیجه مدنظرم نرسیده ام. اگر المپیک سه سال هم به تعویق بیفتد نه تنها به انگیزه من افزوده خواهد شد بلکه عزم خود را جزم خواهم کرد تا در المپیک بعدی نیز به میدان بروم. هیچکس نمی تواند برای فرد دیگری تصمیم بگیرد و اظهارنظر کند. تاریخ نشان داده پهلوان سلیمانی در سن 36 سالگی قهرمان جهان شده، تایمازوف 40 ساله قهرمان المپیک و موسل ویز در 42 سالگی سوم المپیک شده، خلاصه اینکه بحث سن و سال مطرح نیست و خواستن توانستن است. هرکس تلاش کند مزد زحمات خودش را می گیرد. در نهایت امیدوارم به آرزوی همیشگی خود که مدال طلای المپیک است دست پیدا کنم و موجبات شادی مردم را فراهم آورم.
قهرمانان واقعی مدافعین سلامت هستند
وی در پایان خاطرنشان کرد : دست مدافعین سلامت را می بوسم، مردم در اضطراب و ترسند ولی این عزیزان در خط مقدم ایستاده اند و می جنگند و شجاعت و جسارت به خرج می دهند. در این راه مشقت ها و دوری از خانواده را تحمل می کنند تا از جان مردمشان حفاظت کنند و این بسیار ارزشمند، قابل تقدیر و ستودنی است. یک روز در جنگ عزیزان به جبهه رفتند و جان خودشان را از دست دادند و امروز هم مدافعین سلامت به جنگ کرونا رفتند و جان خودشان را کف دستشان گذاشته اند. بدون تردید قهرمانان واقعی مدافعان سلامت هستند. امیدوارم مردم با رعایت نکات بهداشتی کمک کنند تا هرچه زودتر ویروس کرونا را شکست دهیم.

گفت و گو از: احمد دباغ