شنبه یکم اردیبهشت ماه

فوتبال کرونایی...

در این روزها که فوتبال کشورمان در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کوید 19 است، اخبار فوتبالی کم و بیش وجود داشته و ما نیز در بخش اخبار کوتاه به بخشی از این خبرها پرداخته ایم که می خوانید.

*زمین شماره دو ورزشگاه آزادی در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفت. باشگاه استقلال به مدت یکسال زمین شماره دو آزادی را اجاره کرد تا از این به بعد تمرینات تیم خود را در آن محل دنبال کند.

*هیات فوتبال تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: هیچ باشگاهی و یا هیچ تیمی از ردیف سنی نوجوانان 17 سال، حق انتقال و یا فروش را نخواهد داشت. در صورت مشاهده چنین اتفاقی، تیم مذکور منحل و از چرخش هیات فوتبال تهران خارج خواهد شد.

*رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد: در صورت شروع تمرینات تیم های حاضر در لیگ برتر از تاریخ 15 اردیبشت 99، بازیهای لیگ بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. تاریخ شروع بازیها را سازمان لیگ اعلام خواهد کرد.

*سازمان لیگ تصمیم دارد، در صورت کسب مجوز برای شروع مسابقات لیگ برتر، این بازیها از عید فطر از سر گرفته خواهد شد.

*اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفته است: اکشن جدیدی برای تیم ملی فوتبال ایران خواهم ساخت، در این روش جدید شرایطی را برای تیم ملی فراهم ساخت تا منتظر کسی نماند وبلکه با ارایه بازی سراپا تهاجمی به دروازه حریف یورش برده تا تیم ملی فوتبال ایران ساختار و شکل جدیدی از خود ارایه دهد.

*سیدجلال حسینی مدافع تیم پرسپولیس در واکنش به آن عده که از وی تاریخ خداحافظی اش از فوتبال کی خواهد بود گفت: نمی دانم چرا برخی ها اصرار دارند که در فوتبال نباشم. آیا این افراد کسی را سراغ دارند که توانایی مرا داشته باشند. فکر کنم که قصد دارند مرا از فوتبال دور کنند اما آنها بدانند حالا حالاها در فوتبال هستم. به تنها چیزی که فکر نمی کنم بحث خداحافظی از فوتبال است. همچنان تمرینات خود را به صورت جدیت دنبال می کنم تا در بازگشت مجدد و به میادین ثابت شود که سیدجلال هنوز تمام نشده است. آنقدر امیدوارم که حتی برای دسترسی مجدد به پیراهن تیم ملی، نا امیدی وجود نداشته باشد.

* یحیی گل محمدی در تازه ترین واکنش در خصوص تغییرات در تیم پرسپولیس گفت: هیچ نیازی به تغییر و تحول در پرسپولیس نیست. 95 درصد تیم حفظ خواهد شد. آن 5 درصد مربوط به جدایی بیرانوند است. مابقی حفظ خواهند شد و این یکی از درخواست های من از مدیران باشگاه است که مورد قبول واقع شده است.

*نژادفلاح به پرسپولیس نزدیک شد. او که سابقه مدیریت در باشگاه پرسپولیس را دارد، یک گام دیگر برای اضافه شدن به مجموعه اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را در پیش دارد. نژاد فلاح از آن دست مدیرانی است که در زمان مدیریتش در باشگاه پرسپولیس، باشگاه کمترین بدهی و یا مشکل مالی را به خود دید.

*دکتر محمد دادگان می گوید: تا مادامی که افراد متخصص برای اداره ورزش فوتبال و باشگاه ها به کار گرفته نشوند، آش همین خواهد بود و کاسه همان. این آقایان خودشان چگونه به ورزش و فوتبال و حتی باشگاه ها ورود پیدا کرده اند که انتظار داشته باشیم. فوتبال و یا استقلال و پرسپولیس و یا باشگاه ها را سر و سامان بخشند. خود این آقایان به اشتباه وارد ورزش و فوتبال شده اند. طبیعی است که مسیر فوتبال هم به اشتباه طی خواهد شد.