جمعه دهم فروردین ماه

موزرسکی: هرگز تسلیم نمی شوم

ديميتري موزرسكي غول روسي برخلاف اكثر روسها، خونگرم و در اخلاق حرف ندارد، او روز گذشته درباره خاطرات و اخرين وضعيت خود در ژاپن و …با دوست رسانه اي برزيلي ما دانيل بارتلوتتو گفت و گويي انجام داده كه خواندني است:

از تجربه حرفه ای بازی در لیگ ژاپن صحبت كنيد؟

خوشحالم در ژاپن بازی كردم. بازي در سانتوري را دوست دارم، هیچ تیم ضعیفی در لیگ ژاپن وجود ندارد. شما همیشه باید متمرکز و با دقت بازی کنید. این بسیار جالب است. برای من این یک چالش خوب بوده است. احساس می کنم در اینجا به عنوان یک بازیکن و به عنوان یک فرد در حال تکامل هستم. من واقعاً از لحظه ها لذت می برم

  • تجربه شخصی شما از حضور در کشوری ژاپن از نظر فرهنگی چه چيزي است؟

قبلاً بارها اینجا امده ام و می دانستم ژاپن چه کشوری است و بدیهی است که من آن را دوست دارم. وقتی تصمیم به تغییر باشگاه گرفتم ، از مدیر برنامه خود خواستم فقط در ژاپن نگاه کند و می خواستم بفهمم واقعاً جای خوبی برای زندگی و بازی کردن است. و اکنون من آماده ام تا بگویم "بله ، تصميم درست است". من رابطه بین مردم را دوست دارم رابطه بین ورزشکاران را دوست دارم. من سازماندهی همه چیز را در اینجا دوست دارم. برای این افراد ، کیفیت هر چیز شماره یک است. حتی برای غذا چندین نوع غذای محلی را امتحان کردم و نه تنها زنده مانده ام بلکه آن را دوست داشتم. این یک طرز فکر متفاوت است.

بزرگترین مشکلی که برای سازگاری داشتید چه بود؟ آیا بر آن غلبه کرده اید؟

زبان متفاوت ژاپني ها است. من هرگز نتوانستم نام فروشگاه ها و ایستگاه اتوبوس خود را بفهمم. اما اکنون همه چیز خوب است. مترجم و تیم پشتیبانی ما در رابطه با مسائل سازگاری به من بسیار کمک می کنند و من در تلاش برای یادگیری زبان هستم. همچنین برای پسرم دشوار است که با افرادی که به زبان روسی صحبت نمی کنند ، سازگار شود. اما اکنون او در یک مهد کودک بین المللی است و سعی دارد انگلیسی و ژاپنی صحبت کند. من مطمئن هستم که این تجربه خوبی برای او است.

روسیه در آخرین لیگ مللتها (VNL) بسیاری از افراد و كارشناسان را غافلگیر کرد ، نتيجه براي شما عجيب بود؟

جای تعجب نبود. آماده سازی خوبی انجام دادیم و زمان زیادی را در کنار هم گذراندیم. ما دوست داریم همه رقابت ها را به بهترين نحو انجام دهیم، می دانیم تیم ما یکی از بالاترین سطح سهولت بازی در برابر هر رقیبي را در هر زماني دارد.

ايا ژاپن اماده برگزاري المپيك است؟ کسب مدالي دیگر هدف بزرگ شما برای این المپیک است؟

احساس می کنم مردم ژاپن در حال آماده سازی برای بازی های المپیک هستند. من مطمئن هستم که این مسابقه زیبا خواهد بود ، بسیار مناسب برای ورزشکاران و هواداران. همانطور که گفتم ، کیفیت برای ژاپنی ها در الويت است. من مطمئناً خیلی خوشحال می شوم که اینجا مدال دیگری کسب کنم.

اولین جمله اي که از فينال المپيك لندن به خاطر می آورید، چیست؟

براي غلبه كردن؛ هرگز تسلیم نشوید

این بهترین عملکرد شما بود؟

نه ، اینطور نبود من زیباترین اجراهای زندگی ام را داشتم. اما زمان مناسب ، در زمان مناسب بود. همه در حال تماشای بازی بودند. به همین دلیل است که این بازی با برزیل بسیار محبوب و هیجان انگیز است. من می دانم که بسیاری از هواداران برزیل به دلیل این بازی از من متنفر هستند ، من به همه هواداران و بازیکنان برزیل احترام می گذارم. در آن فینال بازی های المپیک لندن ، فهمیدم که اگر می خواستم برنده شوم باید بیش از 200٪ شانس خود را بازی کنم ، زیرا تیم برزیل در آن زمان بسیار ، بسیار ، بسیار قوی بود.

بخش کوچکی از حرفه شما، برای ما انتقال از اوکراین به روسیه است. می توانید کمی در مورد آن ، مشکلات بگویید؟

کار سختی نبود من خیلی جوان بودم و برای تیم ملی اوکراین بازی نکرده بودم. من فقط ملیت خود را تغییر دادم زیرا رویای کودکی من بازي در روسیه بود. این روند بسیار سریع انجام شد.

حرفه خود را با یک کلمه خلاصه کنید.

هنر

خبرنگار: شاهین خیری