جمعه دهم فروردین ماه

کاظمیان: ایران میزبان میزبان هنرهای رزمی سواره بین المللی خواهد بود

فدراسیون سوارکاری ایرانی در بین بیش از 150 کشور دنیا رتبه پنجم را به دست آورده است.

محمد کاظمیان دبیر فدراسیون سوارکاری در گفت و گو با البرز ورزشی با بیان این خبر گفت: این رتبه به لحاظ برگزاری دوره های آموزش سولیداریتی به ایران تعلق گرفته است که در واقع به نوعی مایه افتخار ورزش ایران به خصوص سوارکاری محسوب می شود.

وی با اشاره به مسابقاتی که سال پیش سوارکاران ایرانی در آن شرکت کرده بودند افزود: فدراسیون سوارکاری یازده رشته را شامل می شود که همه این رشته برای ما اهمیت دارند و در تمامی رشته ها نیز اعزامهای برون مرزی داشته ایم و برای سالجاری هم اگر کرونا برطرف شود، چند میزبانی مسابقات مهم بین المللی را در تهران و کرمان خواهیم داشت که مختص پرش با اسب اسقامت و زیبایی اسب خواهد بود، ضمن اینکه آذرماه برگزار کننده مسابقات مسابقات هنرهای رزمی سواره به صورت بین المللی در تهران خواهیم بود.

کاظمیان اضافه کرد: مسابقاتی را که امتیار ورلدکاپ را دارد به ما داده اند و باید ببینیم شرایط قرنطینه بین المللی چه خواهد شد.

وی درباره برطرف شدن مشکل قرنطینه اسبهای ایرانی هم گفت: این مورد حل شد و اسبهای ما طبق پروتکل کشورها از طریق سازمان دامپزشکی دوره قرنطینه را گذرانده و از یک محیط سالم به محیط سالم دیگر می روند و این موارد در بازیهای آسیایی جاکارتا و داخل سالن آسیا رعایت شده است.

گفت و گو از: بابک محرمی