پنجشنبه نهم فروردین ماه

سوریان: کادر فنی تیم های ملی مسابقات را زیر نظر خواهد گرفت

به دنبال به گردش در آوردن چرخ کشتی بودیم و به همین خاطر مجوز برگزاری بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه های کشور جام یادگار امام (ره) را از معاونت وزارت بهداشت گرفتیم.

حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: برای فدراسیون کشتی بسیار مهم بود که چرخ کشتی به گردش درآید و به دلیل لغو شدن بازی های المپیک 2020 توکیو در سال جاری، اولین برنامه و هدف ما برگزاری رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی بود.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه لیگ کشتی بعنوان یک منبع درآمد برای کشتی گیران و مربیان محسوب می شود، با توجه به شرایط خاص کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، با ارائه پروتکل های بهداشتی، مجوز برگزاری این مسابقات را از معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفتیم تا به نوعی بار دیگر رونق به کشتی باز گردد و کشتی گیران مطرح  بتوانند تمرینات خود را برگزار و رقابت های رو در رو و جدی را داشته باشند.
نایب رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد: البته از تمامی تیم ها می خواهیم که موارد ایمنی و پروتکل های بهداشتی از جمله قرنطینه و انجام تست های لازم را در دستور کار قرار دهند و کاملا این موارد را رعایت کنند تا خدای نکرده سلامتی کشتی گیران که از اولویت های اصلی ما محسوب می شود به خطر نیافتد.
دارنده مدال طلای المپیک و شش مدال طلای جهان تصریح کرد: کادر های فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی این مسابقات را زیر نظر خواهند گرفت و عملکرد کشتی گیران برای آن ها و فدراسیون در این رقابت ها مهم است.
سوریان اظهار داشت: پس از برگزاری دور رفت رقابت های لیگ برتر کشتی، جلسه ای را با کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار خواهیم کرد تا در صورت برگزار شدن رقابت های جهانی بزرگسالان جهان در سال 2020 در آذرماه تصمیم گیری های لازم را در این خصوص انجام دهیم و اگر هم این رقابت ها برگزار نشد، دور برگشت و مراحل نیمه نهایی و نهایی لیگ انجام خواهد شد و پس از آن بار دیگر جلسه ای با کادرهای فنی خواهیم داشت تا در مورد برگزاری اردوهای هدفمند به جهت حضور در رقابت های گزینشی المپیک و کسب سهمیه برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.