جمعه دهم فروردین ماه

مرزوقی: پاورلیفتینگ بانوان در انتظار مجوز وزارت است

پاورلیفتینگ بانوان در انتظار اعلام نظر وزارت ورزش است.

زهره مرزوقی نایب رئیس فدراسیون پرورش اندام با بیان این خبر به البرز ورزشی گفت: ما برای نخستین بار در کشور لباس پاورلیفتینگ را طراحی کرده ایم تا با تایید آن فعالیت های این رشته را به طور رسمی آغاز کنیم.

وی افزود: نامه مربوط به کسب مجوز فعالیت را مورخ 96/4/26 به معاونت وقت وزارت ورزش خانم محمدیان ارسال کرده ایم، اما سه سال انتظار ما برای اعلام نظر در این باره بی نتیجه مانده تا اینکه چهار ماه پیش نیز طی نامه ای به معاونت جدید خانم دکتر فرهادی زاد درخواست کرده ایم که در صورت تایید لباس مجوز فعالیت به ما داده شود که در این مورد نیز تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم و تا زمانی که نظر وزارت ورزش ابلاغ نشود، هیچ اقدامی برگزاری مسابقات نخواهیم کرد.

وی افزود: پاورلیفتینگ پتانسیل و علاقه مندان زیادی در بین دختران ایرانی دارد که اگر در چارچوب موازین و قوانین قرار گیرد با توجه به رعایت اصول اخلاقی، حجاب و عفاف در طراحی لباس می تواند به یک ورزش فراگیر در کشور تبدیل شود.

زهره مرزوقی همچنین از اخذ مجوز فیتنس برای بانوان خبرداد و افزود: آیین نامه اجرایی این رشته را تدوین و تهیه کرده ایم و امیدوارم با سفید اعلام شدن شرایط کرونایی موجود نخستین مسابقات فیتنس بانوان را در ایران برگزار کنیم.

وی درباره ابعاد حضور بانوان ایرانی در رقابت های فیتنس یا پاورلیفتینگ برای مسابقات برون مرزی بستگی به تاییدیه لباس و همچنین برگزاری مسابقات داخلی رسمی است تا ورزشکاران ما به شرایط لازمه برای حضور در رقابت های برون مرزی دست پیدا کنند. امیدوار هستم که بتوانیم در این زمینه به پیشرفت های خوبی نایل آییم و این را هم بگویم که تاکنون هیچ اعزام برون مرزی در دو رشته یاد شده از سوی فدراسیون نداشته ایم.