پنجشنبه نهم فروردین ماه

المپیک آسیایی ناشنوایان شاید وقتی دیگر

کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا اواخر اسفندماه سال گذشته ضمن معرفی میزبان جدید المپیک آسیایی، اعلام کرد که آبان ماه زمان تعیین شده برای برگزاری بازی ها در بحرین است با این حال همچنان برگزاری نهمین دوره بازی های آسیایی ناشنوایان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان ایران در این باره گفت: برخی کشورهای عضو کنفدراسیون ورزش های آسیایی ناشنوایان نسبت به نادیده گرفته شدن بحران کرونا در تصمیم گیری این کنفدراسیون معترض هستند و حتی اعلام کرده اند که در بازی ها شرکت نمی کنند. همین مسئله باعث شده تا مسئولان آسیایی ورزش های ناشنوایان طرح پیشنهاد از کشورهای عضو را خواستار شوند تا بر اساس آن به جمع بندی برسد.

وی تصریح کرد: کنفدراسیون آسیا فعلا تصمیم جدیدی در مورد بازی های آسیایی نگرفته است اما برگزاری این بازی ها در آبان ماه و در کشور بحرین هم قطعی نیست.

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان در مورد پیشنهاد ایران در این زمینه گفت: پیشنهاد ما هم این است که به خاطر موضوعات مرتبط با کرونا، بازی ها عقب بیفتد. البته باید این مسئله را در نظر داشت که المپیک جهانی ورزش های ناشنوایان سال ۲۰۲۱ در برزیل برگزار می شود.