جمعه دهم فروردین ماه

چونایف: می دانستم المپیک به تعویق می افتد

رسول چونایف فرنگی کار مطرح آذربایجانی گفت: با توجه به شیوع کرونا، به این نتیجه رسیدم که المپیک به تعویق می افتد اما وقتی این موضوع را با دیگران مطرح می کردند می گفتند که من دیوانه ام.

وی در مورد اینکه در حال حاضر و در شرایط قرنطینه چه می کند گفت: بیشتر با خواهرزاده هایم هستم و روزی یک بار تمرین می کنم، یادگیری زبان انگلیسی را هم شروع کرده ام.
دارنده یک مدال طلا و دو مدال برنز جهان در مورد نحوه تمریناتش اظهار داشت: در منزل یک اتاق با وسایل بدنسازی دارم و در آنجا به تنهایی تمرین می کنم. برعکس اینکه همه دوست دارند در جمع تمرین کنند، علاقه من این است که به صورت جداگانه تمرین کنم، در حالی که هدفون در گوشم است و موسیقی گوش می دهم مقابل آیینه تمریناتم را انجام می دهم و این کار 3 تا 5 ساعت طول می کشد.
دارنده مدال برنز المپیک در مورد برنامه اش برای المپیک توکیو تصریح کرد: برای من قابل پیش بینی بود که المپیک به تعویق می افتد، ما قرار بود در مسابقات گزینشی در مجارستان شرکت کنیم که این رقابت ها لغو شد، در آن زمان همه در حال وزن کم کردن بودند اما با توجه به اطمینانی که از تعویق المپیک داشتم عجله ای برای وزن کم کردن نداشتم.
وی ادامه داد: من احتمال می دهم که ممکن است المپیک در سال 2021 نیز برگزار نشود، ولی به خدا ایمان دارم چراکه او به من کمک کرد که پیروزی های زیادی کسب کنم. اکنون وضعیت جهانی این است که همه درگیر شیوع ویروس کرونا هستند اما من نسبت به این موضوع عادی هستم و می توانم به کارهایی که قرار بود بعد از المپیک انجام بدهم برسم.

چونایف در مورد پیش بینی هایی که انجام می دهد گفت: من از بچگی موارد زیادی از این دست داشته ام و آنچه احساس می کردم اتفاق می افتاد.
وی در پایان در مورد اینکه امسال در مسابقه ای حضور خواهد یافت، خاطرنشان کرد: فکر نمی کنم امسال هیچ مسابقه ای برگزار شود، در حال حاضر که در قرنطینه هستیم و باید منتظر بمانیم که همه چیز فروکش کند و یک تقویم جدید از سوی اتحادیه جهانی کشتی داده شود، غیر واقعی است اگر بخواهیم به این نتیجه برسیم که ویروس کرونا به طور همزمان در تمامی کشورها از بین برود و به نظر من بعد از این ویروس چیزهای زیادی تغییر خواهند کرد.