پنجشنبه نهم فروردین ماه

دو برد و یک باخت دختران شطرنج باز ایران در جام ملت‌های آسیا

دختران شطرنج ایران در روز دوم رقابت های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ به دو پیروزی و یک شکست دست یافتند.

دختران شطرنج ایران در روز دوم رقابت های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ به دو پیروزی و یک شکست دست یافتند.
 

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی، دختران شطرنج باز ایران در روز دوم رقابت های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ به مصاف سه حریف خود رفتند که در دور چهارم این رقابتها ملی پوشان شطرنج ایران توانستند تیم قزاقستان را با نتیجه ۳.۵ بر نیم شکست دهند. دراین دیدار سه بانوی شطرنج ایران به برد رسیده و تنها آناهیتا زاهدی‌فر به تساوی رضایت داد.
در دور پنجم این مسابقات ایران مقابل اندونزی قرار گرفت و ملی پوشان ایران موفق شدند بخت دوم قهرمانی این مسابقات را با نتیجه سه بر یک شکست دهند. در این دیدار دو شطرنج باز ایران به تساوی رضایت دادند.  سارا سادات خادم الشریعه  و مبینا علی نسب در این دیدار به تساوی رسیدند. 
اما در دور آخر روز دوم این رقابت ها در نتیجه ای عجیب ملی پوشان ایران با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ مغلوب فیلیپین شدند. این باخت درحالی به دست آمد که دختران شطرنج ایران در دور های اول تا پنجم این مسابقات باختی در کارنامه خود نداشتند. حتی در دور سوم، ملی پوشان موفق شده بودند تیم هند را (که به عنوان بخت نخست قهرمانی شناخته می شود) شکست دهند اما باخت دختران ایران مقابل فیلیپین باعث شد که نوار پیروزی ملی پوشان پاره شود. در این دیدار  ساراخادم الشریعه و مطهره اسدی شکست خوردند و آنوشا مهدیان به تساوی رسید. تنها برد این رقابت را  مبینا علی نسب کسب کرد.
با این نتایج کسب شده ایران صدر نشینی را به فیلیپین واگذار کرد و خود در رده سوم این رقابت ها قرار گرفت.
با توجه به شیوع کرونا و توصیه پزشکان برای ماندن در خانه، قرار شد رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ در دو گروه بانوان و آقایان به صورت آنلاین برگزار شود. این مسابقات از  تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) با حضور ۳۸ تیم در بخش مردان و ۳۲ تیم در بخش زنان در حال پیگیری است.
بانوان ایران که شانس ششم قهرمانی این مسابقات به شمار می آیند با ترکیب سارا سادات خادم الشریعه، مبینا علی نسب، آنوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی‌فر و مطهره اسدی در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند.

در این مسابقات تیم قدرتمند چین حضور نداشت و با این شرایط کشور هند هم در بخش مردان و هم در بخش بانوان شانس اول قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌آید.

در آخر به نفرات برتر این مسابقات گواهینامه و مدال‌های طلا، نقره و برنز داده می‌شود. همچنین برای این رقابت‌ها ۲۰ هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام