پنجشنبه نهم فروردین ماه
الناز رکابی در گفت و گو با البرز ورزش؛

تهران به این بزرگی دیوار سرعت ندارد

الناز رکابی در گفت و گو با پایگاه خبری البرزورزشی گفت: فردا صبح تا ظهر در شهر زنجان انتخابی المپیک طی یک مرحله برگزار خواهد شد و نفرات منتخب برای حضور در المپیک 2020 انتخاب خواهند شد.

الناز رکابی در گفت و گو با پایگاه خبری البرزورزشی گفت: فردا صبح تا ظهر در شهر زنجان انتخابی المپیک طی یک مرحله برگزار خواهد شد و نفرات منتخب برای حضور در المپیک 2020 انتخاب خواهند شد.

وی در خصوص انجام تمرینات و اردوهای تیم ملی عنوان کرد: در حال حاضر تمام تمرینات به صورت انفرادی برگزار می شود و با هزینه های شخصی و برنامه ریزی های خودم برای حضور در رقابتها در قالب کمبای تمریناتم را انجام می دهم. کمبای شامل رشته های سرطناب، سرعت و بلبرینگ است و پس از این رقابتها اولین اردوی که برگزار شود در قالب تیم ملی است. 

رکابی در ادامه افزود: با توجه به شرایط کرونا اولین اردویی که برگزار شود منتخبان را به چین اعزام خواهند کرد با این شرایط که کرونا در تمام کشورها شیوع یافته است فکر می کنم که محدودیت هم وجود داشته باشد البته فعلا برنامه ریزی های هر ورزشکاری به صورت شخصی است.

وی در خصوص مسابقات پیش رو تصریح کرد: مسابقات قهرمانی جهان فعلا کنسل شده است و در تقویم کنفدراسیون آسیا آن طور که انتشار داده شده قرار است سال آینده برگزار شود البته مسابقات المپیک در راس برنامه ها است و برگزار خواهد شد.

 رکابی در خصوص مشکلاتی که در این رشته با آن ها دست و پنجه نرم می کند خاطر نشان کرد: مشکلات در این رشته زیاد است اما عمده ترین آنها نداشتن دیوار سرعت در تهران است با وجود اینکه بیشتر ورزشکاران در تهران اقامت دارند اما این مکان ورزشی را نداریم و برای تمرین مجبور هستم ساعتها وقتم را در راه ها بگذرانم و از اینجا سه بار در هفته به قزوین بروم. اگر داخل تهران یک دیوار سرعت استاندارد برای ورزشکاران این رشته تامین کنند که زیر نظر فدراسیون باشد مشکلاتمان کمتر خواهد شد. البته در مورد رفت و آمد ها هم در این شرایط کرونا با مشکل مواجه هستم و مدام باید نامه  عبور و مرور بگیرم که به آنجا بروم و مراتب گرفتن نامه هم زیاد است.

وی در ادامه بیان کرد: طی کردن این مسیر طولانی در هفته موجب می شود که نتوانم به دیگر رشته ها برسم و در آنها بخوبی تمرین داشته باشم که این اتفاق باعث می شود روی رشته های دیگری که فعالیت می کنم تاثیر منفی بگذارد . 

نویسنده: الهه طائمه