جمعه سی و یکم فروردین ماه

پاکدامن: چهار تیم برتر دنیا هستیم

ملی پوش شمشیر بازی گفت: اکنون با مربی ایرانی هم پیشرفت خوبی داشته ایم و جزو چهار تیم برتر دنیا هستیم.

ملی پوش شمشیر بازی گفت: اکنون با مربی ایرانی هم  پیشرفت خوبی داشته ایم و جزو چهار تیم برتر دنیا هستیم.

علی پاک دامن در گفت و گو با خبرنگار البرزورزشی در خصوص برنامه های تمرینی و اردهای تیم ملی شمشیر بازی عنوان کرد: ما تمرینات را به صورت مرتب انجام می دهیم بدین صورت که روزهای فرد تمرینات بدنسازی و روزهای زوج تمرینات هوازی را برای آمادگی جسمانی به صورت مکرر تکرار می کنیم البته با توجه به اینکه زمان مسابقات جهانی و آسیایی بخاطر شیوع کرونا مشخص نیست نمی توانیم بدنمان را به صد در صد آمادگی برسانیم زیرا ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و نباید با این وضعیتی که در جامعه ورزشی ایران وجود دارد آمادگی را به حداکثر برسانیم.
وی در خصوص سهمیه های ایران در رقابتهای جهانی افزود: تیم سابر ایران سهمیه صد در صد حضور در المپیک را کسب کرده است که شامل آقایان ؛ احسان حدادی، حسن تفتیان و خودم هستیم که از سال 2012 تابحال سهمیه مداوم حضور در رقابتها را کسب کرده ایم و در سال 2020 هم چهار سهمیه برای ایران به دست آوردیم و تیم چهارم دنیا شدیم.

پاکدامن در خصوص وضعیت مالی ورزشکاران این رشته ادامه اظهار کرد: تا پیش از کرونا وضعیت خوب بود اما به خاطر کرونا همه مسائل تحت تاثیر قرار گرفته است که نمی توانیم بگوییم مشکل مربوط به ما است زیرا هیچ جای کشور  وضعیتی مناسبی ندارد. امسال ما در این رشته سهمیه بدست آورده ایم که شمشیر بازی مانند بقیه تیم ها لیگ ندارد که ورزشکاران مورد حمایت قرار گیرند و تعهدی در این مورد وجود ندارد.

وی در مورد تیم ملی تصریح کرد: در مجموع هفت نفر در تیم ملی بزرگسالان هستیم که فدراسیون هم در حد توانش از ما حمایت  می کند زیرا فدراسیون هم بودجه محدودی دارد و باید بیشتر روی برگزاری لیگ تمرکز کنیم. 

پاکدامن در مورد اینکه احتیاج به مربی خارجی در تیم شمشیر بازی دیده می شود یا خیر ابراز داشت: پیش از این با مربی خارجی تمرین می کردیم و 24 دنیا بودیم اما اکنون که مربی ایرانی داریم رضایت داریم و جزو چهار تیم برتر دنیا هستیم .     

نویسنده: الهه طائمه