جمعه سی و یکم فروردین ماه
دیدارهای تشریفاتی یا...؟

سرخابی ها در مجلس،هواداران در استرس

در فوتبالی که سرآمد آن دو تیم‌سرخابی کشور است و هواداران آنها باید همواره با رنج و مرارتهای تیمشان بسوزند و بسازند و دروغ و دغل مدیرانشان را تحمل کنند،آینده روشنی را نمی توان متصور بود!فوتبال امروزی یک رشته فراگیر،عامه پسند و به شدت اقتصادی است و برای اداره صحیح آن،نیازمند حضور عناصر کاربلد،باسواد و متعهد می باشد. امروزهمه به این باور رسیده اند که با یک عده رفقای جناحی ،سیاسی وغیر فوتبالی نمی توان آینده ای روشن نوید داد!

این روزها که اخبار وسیع پیشنهادات کشورهای حوزه خلیج فارس با پولهای میلیاردی ، برای بخدمت گرفتن بازیکنانی نظیر قائدی،بشار رسن،علی کریمی ،شجاع خلیل زاده و...در رسانه ها منتشر می شود ،بخوبی می توان دریافت که در صورت اعمال مدیریت صحیح می توان از فروش بازیکنان به چه درآمدهای هنگفتی دست یافت و به بهترین شکل باشگاه را اداره کرد.  

برجای گذاشتن بدهی های سنگین و متوالی در ده های اخیر مولود ناکارآمدی مدیران دو باشگاه سرخابی و عدم استفاده از عناصر حقوقی،علمی و دانشگاهی در اداره امور است. نمونه بارز این بی کفایتی در فسخ یک طرفه قرار داد از سوی مهدی ترابی با پرسپولیسی ها بود.

اگر در متن قرار داد با بازیکنان به امور حقوقی و منافع این دو باشگاه دقت می شد تا این اندازه شاهد هرج و مرج و تلنبار شدن بدهی ها  نمی شدیم. گشایش پروندهای جدید در فیفا و بسته شدن پنجره های تکراری در  فصل نقل و انتقالات حقیقتا ملال آور و خسته کننده شده است!

نارضایتی هواداران استقلالی  و پرسپولیسی از اوضاع نامناسب تیمشان و حضور آنها در مقابل ساختمان وزارت ورزش و مجلس باعث شد تا جمعی از نمایندگان هواداران و بازیکنان فعلی و پیشکسوتان هم با نمایندگان مجلس دیدار داشته باشند.
حساسیت هواداران پرسپولیس و نارضایتی آنها به دلیل در پیش بودن دیدار فینال جام باشگاههای آسیا و اوج گرفتن اعتصابات بازیکنان و اخبار وسیع پیرامون رفتن بشار رسن،شجاع خلیل زاده و چند دستگی در تیم بود و...

اگر چه بازگویی مسائل و مشکلات سرخابی ها با نمایندگان مجلس را می توان به خودی خود مثبت تلقی کرد و آنها در مراحل بعدی  می توانند این موضوعات را با وزیر ورزش و مدیران دو باشگاه در میان بگذارند،اما بیم آن می رود ،این ملاقات ها حالت تشریفاتی داشته باشد و مانند ادوار گذشته بی نتیجه بماند.

متاسفانه برخی به دنبال مطرح کردن خود و استفاده از این شرایط هستند!
باید پرسید مجلس گذشته در باره فساد در فوتبال کدام قدم مثبت را برداشت؟
به عملکرد وزیر ورزش و تغییرات متعدد ایشان  در هیات مدیره های دو باشگاه کدام نظارت جدی صورت گرفت و چه  تصمیم منطقی گرفته شد و..؟

شنیدن دو کلمه حرف حساب از سوی نمایندگان دو باشگاه و رها کردن کار مشکلی را حل نمی کند. باید قوانین‌را اصلاح کرد و در میدان عمل حامی ورزش و فوتبال بود. امروز مطالبه عمومی مردم از مجلس و قوه قضاییه،پیگیری پرونده فضاحت بار ویلموتس است. مردم به شدت منتظر هستند تا خطاکاران مجازات شوند و..
در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید پیگیری شود به چه دلیل دیون برانکو،شفر ،استراماچونی و دیگر بازیکنان به موقع پرداخت نشد تا حالا که دلار به مرز سی هزار تومان رسیده ،این هزینه مضاعف به باشگاه و مردم تحمیل شود...؟
متاسفانه این رویه غلط و انتشار اخبار ناخوشایند در فوتبال باعث دغدغه هواداران شده است.حتی برخی نگذاشتند بعد از پیروزی پرسپولیس و رسیدن به فینال کام‌ مردم‌چند صباح شیرین بماند.
حقیقتا تلخ و گزنده است، وقتی  که از زبان مدیران سرخابی خبری منتشر می شود که فلان مبلغ به حساب برانکو ،شفر و...واریز شد اما به فوریت این خبر از سوی طرف مقابل تکذیب می شود! این بی صداقتی و ناراستی با مردم و هواداران نابخشودنی است و اینگونه اقدامات با روح ورزش در تضاد است! تا زمانی که این تفکر  غلط در فوتبال و ورزش حاکم باشد،نمی توان به آینده امیدوار بود و رضایت مردم را جلب کرد.


نویسنده : احمد میرزائیان