جمعه دهم فروردین ماه

دکتر سُلگی: برای تکرار قهرمانی جهان آماده می شویم

برای تیم های فوتسال و فوتبال ناشنوایان ایران جهت تکرار قهرمانی آسیا برنامه ریزی شده است و منتظریم آثار تاسف بار کرونا در کشور ما کاهش پیدا کند.

دکتر فرهاد سُلگی رئیس انجمن فوتبال فدراسیون ناشنوایان می گوید: ما در فوتبال دوره ای مسابقات آسیایی، دوبار در پیکارهای قهرمانی آسیا و یکبار هم در مسابقات آسیا - اقیانوسیه به عنوان نخست دست پیدا کرده ایم و در پیکارهای جهانی هم به کاپ قهرمانی دست پیدا کردیم و اکنون نیز برنامه ریزی های لازمه را برای تداوم افتخارات این رشته انجام داده ایم.

وی افزود: هرچند در بازی های المپیک ناشنوایان با مربیگری آقای حسن روشن پنجم شده بودیم اما اطمینان دارم که در المپیک آینده موقعیت بسیار خوبی خواهیم داشت.

 class=

سُلگی با اشاره به این مساله که در فوتبال و فوتسال ازفکر پشتوانه سازی غافل نیستم افزود: پارسال برای نخستین بار مسابقات قهرمانی استان های کشور را با هزینه شخصی برگزار کردم که تیم تهران قهرمان شد و بازیکنان شاخص و زبده توسط مربیان تیم های فوتسال و فوتبال آقایان ضیایی و رعدی زیر نظر گرفته می شوند، نکته ای که بسیار روی آن تاکید داریم توجه به مربیان ناشنواست و به همین دلیل کنار هر تیم یک مربی ناشنوا حضور خواهند یافت تا با کسب تجربه کنار مربیان انجمن کار حرفه ای را بیاموزند و در آینده سکان هدایت تیم های ملی را در دست بگیرند.

رئیس انجمن فوتبال فدراسیون ناشنوایان با اشاره به حضور محمد پرگر فوتبالیست سابق تیم ملی ایران به عنوان رئیس کنفدراسیون آسیا - اقیانوسیه گفت: برای انتخاب ایشان به این سمت مهم رایزنی های بسیار خوبی را انجام داده بودم و خوشحالم که یک ایرانی در این سمت قرار دارد هرچند که در انتخابات آتی کنفدراسیون رقیب قدری از کشور قطر دارد.

دکتر سُلگی در پاسخ به پرسش ما که کنار موفقیت های خوبی که در فوتسال و فوتبال تیمی به دست آورده ایم از لحاظ فردی و دریافت کاپ های انفرادی اوضاع چگونه - گفت: بهترین دروازه بانان آسیا مصطفی مرادی از ایران است که از شهرستان اسلامشهر به عضویت تیم ملی درآمده است و یک بازیکن عالی هم داریم که نامش علی بسیج است. وی در جمع بهترین بازیکنان جهان قرار دارد. تلاش می کنیم بازیکنانی مثل این مهره های مستعد را هم به بدنه تیم های فوتسال و فوتبال اضافه کنیم.

گفت و گو از: ج- دوستدار