جمعه دهم فروردین ماه

نایب رییس هندبال: نتایج تست های کرونا محرمانه به باشگاه ها اعلام می شود

الهام سلوکی گفت: شرایط ما این است که هر بازیکن در هر مرحله که تستش مثبت شود از دور مسابقات لیگ برتر هندبال خارج می‌شود.

الهام سلوکی گفت: شرایط ما این است که هر بازیکن در هر مرحله که تستش مثبت شود از دور مسابقات لیگ برتر هندبال خارج می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی به نقل از خبرگزاری ایسنا، نایب رییس بانوان فدراسیون هندبال، در خصوص آغاز رقابت‌های لیگ برتر هندبال اظهار کرد: با وجود شیوع کرونا از ماه‌ها قبل تر تدابیر و تمهیداتی را برای برگزاری رقابت‌ها اندیشیدیم. یکسری پروتکل وزارت بهداشت به ما اعلام کرد، چند پروتکل و دستورالعمل هم از سوی وزارت ورزش به ما ابلاغ شد. از طرفی کشورهای اروپایی ورزششان را تعطیل نکردند و با رعایت پروتکل‌ها مسابقاتشان در حال برگزاری است، ما هم از شیوه‌نامه‌های آنها استفاده و الگوبرداری کردیم. با این شرایط لیگ را آغاز کردیم.

سلوکی در ادامه گفت: ما جزو فدراسیون‌هایی بودیم که زودتر پروتکل‌هایمان را به وزارت ورزش و ستاد مقابله با کرونا در ورزش ارسال کردیم. به محض اینکه به ما مجوز داده شد، پروتکل‌ها را به باشگاه‌ها ارسال کردیم. این تمهیدات روی برگه با اجرا متفاوت است. پیگیر شدیم و با افرادی که باید آن موارد را رعایت می‌کردند جلسات متعددی را برگزار کردیم تا با شایستگی آن تمهیدات را اجرا کنند و خداراشکر لیگ به خوبی آغاز شد.

نایب رییس بانوان فدراسیون افزود: ما ۸ تیم در لیگ برتر بانوان داریم. خداراشاکر هستیم که این ۸ نماینده از نظر مالی مشکلی ندارند و قوی هستند. اشتادسازه، شاملی، ذوب آهن، تاسیسات دریایی و فولاد سپاهان از جمله تیم‌های قدیمی در لیگ برتر هستند. چند تیم جدید هم همانند سنگ آهن بافق، کربنات سدیم و پرسپولیس بهبهان را نیز داریم. این نمایندگان از نظر اقتصادی بنیه خوبی دارند.

وی در ادامه در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی در حین رقابت‌ها گفت: نمایندگان و مالکان باشگاه‌ها با همکاری فدراسیون تا ۲۶ مهر ۴ مرحله تست PCR را انجام دادند و هر بازیکنی در هر مرحله که تستش مثبت شد به قرنطینه خانگی فرستاده شد. در بدو ورود به تهران هم در فدراسیون هندبال توسط یک آزمایشگاه معتبر تست PCR را از همه عوامل انجام دادیم و تنها واجدین شرایط وارد مسابقات شدند. مسابقات به صورت متمرکز در تهران در حال انجام است و همه پروتکل‌ها به نحو احسن در حال انجام است.

سلوکی در پاسخ به این سوال که تست چه تعدادی در آزمایش فدراسیون مثبت شد گفت: تست که انجام شد نتیجه آن به صورت محرمانه به باشگاه‌ها اعلام شد و آن‌ها هم نفراتی که مثبت بود را از تیم خارج و به استان‌ها اعزام کردند.

نایب رییس بانوان فدراسیون هندبال در واکنش به این موضوع که یک بازیکن در تست دوم و بعد از انجام مسابقه اول مثبت شده گفت: شرایط ما این است که هر بازیکن در هر مرحله که تستش مثبت شود از دور مسابقات و تیم خارج می‌شود.  

نایب رییس بانوان فدراسیون هندبال در ادامه در خصوص آغاز مرحله بعدی رقابت‌های لیگ برتر هندبال گفت: روز شنبه مرحله نخست مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان تمام می‌شود و برای مرحله بعدی باید تمامی مراحل را از ابتدا انجام دهیم. باید مجوزهای لازم را از ستاد و وزارت بگیریم. شرایط تیم‌ها را بسنجیم و میزبان را انتخاب کنیم. میزبان‌های دیگری هم داریم که باید ببینیم شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت. به محض اینکه مجوز دریافت شود دور دوم هم انجام خواهد شد. مسابقاتی که امروز برگزار می شود دو ماه وقت فدراسیون را گرفته و برای این مسابقات برنامه تدوین شده است.