پنجشنبه نهم فروردین ماه

سرمربی تیم والیبال زنان سایپا: در میزبانی‌ها عدالت را رعایت کنید

مریم هاشمی در مورد میزبانی تیم‌ها در لیگ برتر والیبال زنان گفت: اگر قرار است تیم‌ها در سالنی غیر از سالن تمرینی خود میزبان باشند، این موضوع باید برای همه تیم‌ها رعایت شود.

مریم هاشمی در مورد میزبانی تیم‌ها در لیگ برتر والیبال زنان گفت: اگر قرار است تیم‌ها در سالنی غیر از سالن تمرینی خود میزبان باشند، این موضوع باید برای همه تیم‌ها رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی به نقل از خبرگزاری ایسنا،  قرار بود لیگ برتر والیبال زنان از اول آبان و به صورت رفت و برگشت برگزار شود اما فدراسیون والیبال پس از بررسی شرایط و نظرسنجی از تیم‌ها زمان و نحوه برگزاری لیگ را تغییر داد، بنابراین هشت تیم حاضر در دو گروه قرار گرفتند که قرار است به صورت متمرکز با هم رقابت کنند.

مریم هاشمی در مورد وضعیت آمادگی تیم‌ خود برای شروع لیگ‌ به ایسنا گفت: کارمان را نزدیک به دو ماه است که شروع کرده‌ایم، تمرینات توپی و بدنسازی‌مان را در دو نوبت صبح و بعد از ظهر دنبال می‌کنیم و به خوبی پیش می‌رویم. منتظر شروع مسابقات بودیم اما با توجه به تغییراتی که در برنامه اتفاق افتاد، چند روزی به بازیکنان استراحت دادیم و از فردا (شنبه) کارمان را دوباره از سر می‌گیریم.

او در مورد نحوه اسکان و رفت و آمد بازیکنان خود بیان کرد: بازیکنان ساکن تهران به خانه خود می‌روند و برای کسانی که از شهرستان به تیم اضافه شده‌اند، محل اسکان تهیه کرده‌ایم که با ماشین باشگاه به سالن تمرین می‌آیند و با ماشین باشگاه هم برمی‌گردند. دو بار در ماه تست کرونا داده‌ایم و به بازیکنان گفته‌ام اگر برای کسی اتفاقی بیفتد جریمه می‌شود چون همه باید خیلی مراقب باشند، در غیر این صورت به تیم لطمه بزرگی می‌خورد. از طرف دیگر ما سعی‌می‌کنیم در سالن مسابقه هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

سرمربی تیم زنان سایپا به تاثیر تعطیلی مسابقات والیبال در آمادگی بازیکنان اشاره کرد و گفت: بازیکنان با تعویق و تعطیلی مسابقات از نظر آمادگی عقب افتاده‌اند؛ با این که ملی‌پوش هستند اما کار توپی نداشتند و فقط آمادگی بدنی خود را حفظ کرده بودند به همین دلیل زمانی را برای آماده سازی آن‌ها صرف کردیم اما اکنون به نقطه مدنظر رسیده‌اند.  

او با بیان این که دسته‌بندی لیگ به دو گروه تصمیم درستی است، در مورد میزبانی مسابقات گفت: اگر قرار است مسابقاتی‌ که به میزبانی نمایندگان‌ تهران برگزار می‌شود در سالنی غیر از سالن اختصاصی تمرین آن‌ها باشد، در شهرستان‌ها نیز باید سالن مسابقه و تمرین تیم فرق کند تا عدالت برقرار شود. در واقع اگر قرار است میزبانی‌ها در سالن تمرینی باشد برای همه تیم‌ها رعایت شود و درصورتی که مسابقه در سالنی غیر از سالن تمرینی تیم‌ها برگزار می‌شود، برای همه اجرا شود.

هاشمی در مورد زمان برگزاری مسابقات بیان کرد: از آن جایی که در یک روز دو مسابقه انجام خواهد شد، درخواست می‌کنم که ساعت مسابقات زودتر از ۱۴ نباشد چون تیم‌ها لطمه می‌خورند. بازی‌ها را در ساعت‌های ۱۴ و ۱۶ یا ۱۵ و ۱۷ برگزار کنند.

سرمربی تیم زنان سایپا در مورد تیم‌های هم‌گروه خود در لیگ گفت: گروه سختی داریم چون شهرداری قزوین بازیکنان باریج اسانس کاشان و تعدادی از بازیکنان ذوب‌آهن را جذب کرده،  تیم بابلسر هم در دسته یک قهرمان شده و با لیگ برتر نزدیک است و تیم اکسون نیز سال گذشته در مسابقات حضور داشته و امسال هم شرایط جدیدی دارد پس باید با فکر و به خوبی پیش برویم تا بدون باخت و با امتیاز بالا  در مرحله اول صدرنشین شویم. همه تیم‌ها مثل ما تمرین می‌کنند و نفراتشان در سطح بازیکنان سایپا است به همین دلیل فکر می‌کنم رقابت‌ها نزدیک‌تر و سخت‌تر باشد.

گروه‌بندی لیگ برتر والیبال زنان به شرح زیر است:

گروه اول: سایپا، شهرداری قزوین، اکسون و سروقامتان بابل

گروه دوم: ذوب آهن اصفهان، پیکان، ستارگان فارس و خجسته تهران