جمعه دهم فروردین ماه
اختصاصی البرزورزشی؛

محجوب: فدراسیون شطرنج 7 ماه در بلاتکلیفی و بی نظمی مطلق به سر می برد

استاد بزرگ شطرنج گفت: فدراسیون شطرنج 7 ماه است که در بلاتکلیفی به سر می برد و تنها در خواست ما مربیان از وزارت ورزش این است که شخصی را برای ریاست این فدراسیون انتخاب کنند که دلش برای برتری جوانان ایرانی در صفحات شطرنج بلرزد.

استاد بزرگ شطرنج گفت: فدراسیون شطرنج 7 ماه است که در بلاتکلیفی به سر می برد و تنها در خواست ما مربیان از وزارت ورزش این است که شخصی را برای ریاست این فدراسیون انتخاب کنند که دلش برای برتری جوانان ایرانی در صفحات شطرنج بلرزد.


مرتضی محجوب مربی تیم ملی جوانان و استاد بزرگ شطرنج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی اظهار کرد: مقرر شده بود که انتخابات فدراسیون شطرنج به زودی برگزار شود تا این وضعیت بلاتکلیفی و بی نظمی فدراسیون درست شود اما متاسفانه هنوزهم انتخابات فدراسیون به تعویق افتاد و بی برنامه گی و نبود یک سرپرست که بر احوال فدراسیون نظارت منظم داشته باشد چالش بدی به وجود آورده است. سرپرست پیشین فدراسیون به نام آقای نیکو خصال هم خودشان دغدغه زیاد داشتند و زیاد نمی توانستند در این فدراسیون نظارت کنند،  قبلا هفته ای یک بار به فدراسیون می آمدند اما اکنون در وزارت خانه سمت گرفته اند  و دیگر کلا حضور ندارند.


وی افزود: متاسفانه 7 ماه می گذرد و فدراسیون شطرنج نه لیگ؛ نه مسابقه ای را برگزار کرده است. کمیته فنی فدراسیون هم 5 ماه است که به خاطر  بیماری منحوس کرونا  تعطیل شده است که باعث شده شرایط بدتر شود و دبیر فدراسیون در جریان کم و کیف این اتفاقات هستند اما برای اینکه فدراسیون شطرنج فعلا از نابسامانی بیرون بیاید باید یک سرپرست مناسب که مدام در فدراسیون حضور داشته باشند؛ از سوی وزارت ورزش انتخاب شود.

محجوب در ادامه تصریح کرد: در طی این چند ماهه که فدراسیون به هر نحوی تعطیل بود هیات استان ها هم در جریان هستند که متاسفانه کاری صورت نگرفته است و این در صورتی است که لیگ کشتی ، فوتبال و والیبال به هر طریقی در حال برگزاری است اما لیگ شطرنج به خاطر جبهه گیری (رئیس کمیته لیگ فدراسیون ) فریدون اسکندری در این اوضاع نابسامان غیر فعال شد و متاسفانه لیگ شطرنج به مشکل برخورده است و خواهش می کنم هر چه سریعتر یک فرد شایسته را برای ریاست فدراسیون معرفی کنند.  

مربی تیم ملی جوانان فدراسیون شطرنج در خصوص اینکه وضعیت تیم های ملی به چه منوال است خاطر نشان کرد: مربیان فدراسیون شطرنج سوای فدراسیون برای ورزشکاران در رده های سنی مختلف فعالیت شان را انجام می دهند اما اگر این بی نظمی ها خاتمه پیدا کند زودتر می توانیم برای رسیدن به نتایج درخشان اقدام کنیم زیرا بلاتکلیفی و اشخاصی که هیچ کدام در شطرنج تجربه کاری ندارند مشکلی بزرگ محسوب می شود.

 محجوب در مورد مسابقات شطرنج ابراز داشت: مسابقات شطرنج به خاطر بیماری کرونا به صورت آنلاین برگزار می شود و فدراسیون جهانی هم اعلام کرده اند که مسابقات جهانی شطرنج را به راحتی و آنلاین نمی توان برگزار کرد و مسابقات باید حضوری برگزار شود و تنها ارگانی که اکنون در بلاتکلیفی به سر می برد فدراسیون شطرنج است. 

گفت و گو: الهه طائمه