پنجشنبه نهم فروردین ماه
رقابتهای جودو مجارستان؛

روسیه صاحب دو طلای مردان جودوکار در مجارستان شد

رقابتهای جودو مجارستان با درخشش مردان جودو روسیه و برگزاری دو فینال تمام روسی در بوداپست آغاز شد و امروز شاهد درخشش تیم بانوان جودوکار در وزن های دیگر خواهیم بود.  

رقابتهای جودو مجارستان با درخشش مردان جودو روسیه و برگزاری دو فینال تمام روسی در بوداپست آغاز شد و امروز شاهد درخشش تیم بانوان جودوکار در وزن های دیگر خواهیم بود.   

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی، نخستین دوره رقابت‌های جودو بعد از شیوع ویروس کرونا تحت تدابیر شدید امنیتی و بهداشتی روز جمعه با حضور ۴۰۹ جودوکار از ۶۱ کشور به میزبانی مجارستان در شهر بوداپست آغاز شد. رقابت‌هایی که تماشاگر انگشت شماری از تیم‌های شرکت کننده داشت و ورود و خروج به سالن به شدت کنترل می‌شد و در روز نخست جودوکاران سبک وزن به میدان رفتند که در غیاب مدعیان آسیایی چون ژاپن و کره جنوبی این روس‌ها بودند که دو طلای بخش مردان را به خانه بردند. در هر دو وزن ۶۰- و ۶۶- کیلوگرم شاهد برگزاری فینال تمام روسی بودیم. و در بخش زنان نیز کوزوو، فرانسه و کانادا به نشان طلا دست پیدا کردند.

در وزن ۶۰- کیلوگرم «ابولادزه» از روسیه با برتری مقابل «مشویدابادزه» هموطن خود به نشان طلا دست یافت و «رودریگوکاستا» از پرتقال و «لوکامخیدزه» از اکراین به نشان رسیدند. در این وزن محمد رشنونژاد جودوکار پناهنده ایرانی با پرچم فدراسیون جهانی به روی تاتامی رفت و همان دور نخست به نماینده اکراین باخت و حذف شد.

در وزن ۶۶- کیلوگرم بازهم دو روسی به دیدار نهایی رسیدند که «ابدولزالیلوف» به نشان طلا دست یافت. «شامیلوف» نقره گرفت و «ویلین لیما» از برزیل که در نیمه نهایی قهرمان این وزن را نزدیک به ۹ دقیقه آزار داده بود به همراه «ارخامبر» از مغولستان هم به صورت مشترک سوم شدند.

 

در بخش زنان و در وزن ۴۸- کیلوگرم «کراسینگی» از کوزو، «پائولا پارتو» از آرژانتین، «گانباتار» از مغولستان به همراه «استوجادینوف» از صربستان به عناوین اول تا سوم مشترک دست پیدا کردند.

 

در وزن ۵۲- کیلوگرم «بوچارد» از فرانسه به نشان طلا دست یافت. «کوچر» از سوئیس نقره گرفت و نشان برنز هم به «بلودید» و «چیتو» از رومانی رسید. «داریا بلودید» با دو نشان طلای وزن ۴۸- کیلوگرم جهان برای اولین بار در یک وزن بالاتر به میدان رفت و در مبارزه سوم به «کوچر» باخت و با موفقیت در جدول شانس مجدد به مدال برنز رسید تا نشان دهد در این وزن هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. «لیمکایت» از کانادا در مبارزه نهایی وزن ۵۷- کیلوگرم در مدت ۸۱ ثانیه «ریچیونوکس» از فرانسه را ضربه فنی کرد و به نشان طلا دست یافت. این فرانسوی نقره گرفت و نشان برنز هم به «کاراکاس» از مجارستان و نماینده رژیم اشغالگر قدس رسید.

 

امروز نیز این رقابتها در دومین روز برگزار می شود و جودوکاران اوزان ۷۳- و ۸۱- کیلوگرم مردان و اوزان ۶۳- و ۷۰- کیلوگرم زنان به روی تاتامی می‌روند.