پنجشنبه نهم فروردین ماه
در وبینار مسابقات پارالمپیک 2020؛

دستورالعمل‎های کرونایی ژاپن برای پارالمپیک ۲۰۲۰ اعلام شد

دستور العمل کمیته برگزاری  بازی‌ها پارالمپیک ۲۰۲۰  برای نشست وبینار پیش رو، اعلام مقررات کرونایی و تغییرات اعمال شده در این زمینه است.

دستور العمل کمیته برگزاری  بازی‌ها پارالمپیک ۲۰۲۰  برای نشست وبینار پیش رو، اعلام مقررات کرونایی و تغییرات اعمال شده در این زمینه است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی، نشست هماهنگی سرپرستان کاروان‌های اعزامی به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که قرار بود دوشنبه گذشته به صورت وبینار برگزار شود، با اعلام کمیته برگزارکننده بازی‌ها لغو و به پنجشنبه پیش رو (۸ آبان ماه) موکول شد.

مقرر شد نشست وبینار سرپرستان بازی‌های پارالمپیک توکیو از ساعت ۱۱ - به وقت ایران- آغاز شود. هادی رضایی سرپرست کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو همراه با محمد تابع دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک و خانم شکوهی مسئول روابط بین الملل این بازی‌ها شرکت کنندگانی ایرانی در این نشست هستند.

به گفته هادی رضایی و طبق آنچه توسط ژاپنی‌ها به عنوان دستور العمل این نشست اعلام شده، قرار است تغییرات مقرراتی و در کل دستورالعمل‌های کرونایی ویژه این بازی‌ها اعلام شود. همچنین در این نشست ویژگی در نظر گرفته شده برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه پارالمپیک سال آینده مشخص می‌شود.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: به خاطر پاندمی کرونا قاعدتاً این دوره بازی‌های پارالمپیک متفاوت از ادوار گذشته و با شرایطی ویژه همسازی با این ویروس برگزار خواهد شد. اعمال این شرایط جدید مستلزم انجام تغییراتی در رابطه با مقررات همیشگی بازی‌های پارالمپیک بود که از سوی ژاپنی‌ها پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: طبق آنچه از سوی برگزارکننده بازی‌های پارالمپیک توکیو و به عنوان دستور العمل نشست وبینار سرپرستان کاروان‌های اعزامی به این بازی‌ها اعلام شده، قرار است با توجه به فراگیری جهانی و ادامه دار کرونا دستورالعمل‌های کرونایی ویژه این بازی‌ها اعلام شود. این دستورالعمل‌ها در رابطه با نحوه برگزاری مسابقات، ورود و خروج تیم‌ها، سرویس دهی برای تغذیه و کیفیت مواد غذایی و … است.

رضایی تاکید کرد: یکی از مهمترین بخش‌های پارالمپیک که به خاطر کرونا صد درصد دستخوش تغییراتی خواهد شد، مراسم افتتاحیه و اختتامیه است که هر دوره با بهترین کیفیت و شکوه بالا برگزار می‌شود اما در این دوره به خاطر کرونا متفاوت از همیشه خواهد بود. اینکه این مراسم‌ها بدون تماشاگر است یا با حضور حداقلی آنها و در کل اینکه چطور افتتاحیه و اختتامیه پارالمپیک در شرایط کرونایی برگزار می‌شود نیز در نشست پنجشنبه اطلاع رسانی می‌شود.

وی تاکید کرد: در کل قرار است در این نشست مسئول هر یک از بخش‌های درگیر با بازی‌های پارالمپیک توکیو گزارش روند کار و مقررات کرونایی ویژه بخش مربوطه را ارائه دهد.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک همچنین تصریح کرد: اراده ژاپن بر برگزاری قطعی بازی‌های پارالمپیک است. اینکه برای سرپرستان کاروان‌ها و جلسه هماهنگی آنها زمانی ۳ ساعته را در نظر گرفته‌اند هم موید همین مطلب است. بنابراین باید در ایران هم همت جمعی صورت گرفته و تسریع لازم در روند کارها اعمال شود.

رضایی همچنین با یادآوری اینکه هنوز رقابت‌های انتخابی در برخی رشته‌های پارالمپیک برگزار نشده و تکلیف برخی سهمیه‌ها مشخص نیست، گفت: ورزش ایران فعلاً ۵۵ سهمیه در رشته‌های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، وزنه برداری، دوومیدانی، تیروکمان، تیراندازی، جودو و قایقرانی در اختیار دارد. منتظر از سرگیری مسابقات گزینشی هستیم تا وضعیت مان برای سایر رشته‌ها و سهمیه‌های باقی مانده هم مشخص شود.