جمعه دهم فروردین ماه

تیشه گران: با سه میلیارد 17 فدراسیون را می گردانیم

فدراسیون ناشنوایان در سال 2020 یازده مسابقه جهانی را پیش رو داشت که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد ولی مسابقات رشته های جودو، تنیس روی میز (اتریش - خردادماه) کشتی (ترکیه خردادماه) والیبال خردادماه (ایتالیا) تا این لحظه برقرار است و باید ورزشکاران کشورمان را از طریق برپایی اردوها آماده سازیم.

مهرداد تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان در گفت و گو با البرز ورزشی افزود: تیرماه با مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی را خواهیم داشت. تکواندو آذرماه به یونان اعزام خواهد داشت و مالزی هم از کاراته کاهای ناشنوایان قاره کهن پذیرایی خواهد کرد و ما می خواهیم در همه این رشته ها حضور و مشارکت پررنگ داشته باشیم. زمان والیبال ساحلی جهان در لهستان هم مردادماه اعلام شده است.

رئیس فدراسیون ناشنوایان سپس به تعویق بازیهایی آسیایی در کشور هنگ کنگ اشاره کرد که به دلیل جو سیاسی این کشور کنسل شد و میزبانی بازی ها به منامه بحرین واگذار شد که اواخر آبانماه خواهد بود و اگر این زمان باز به تاخیر نیفتد ناچاریم اردوها را آغاز کنیم در فوتسال دو دوره قهرمان جهان شدیم و در دیگر رشته ها هم مدعی هستیم، از سوی دیگر بیست و چهارمین دوره المپیک ناشنوایان هم جزو برنامه های اصلی ماست، دوره قبل هفتم شده بودیم و می خواهیم این بار به رده های بالاتر صعود کنیم. رنکینگ خوبی در بین کشورهای المپیکی داریم، در فوتسال آقای محمدحسین ضیایی، در فوتسال آقای رعدی، در کشتی علیرضا رضایی، در والیبال محمد ترکاشوند، مربیان ما هستند در واقع ما از بهترین مربیان کشور استفاده می کنیم.

 class=

تیشه گران سپس به مسایل اداری و مالی فدراسیون پرداخت و گفت: فدراسیون ما 17 رشته را پوشش می دهد در واقع خودش به اندازه یک وزارتخانه برنامه و فعالیت دارد اما اعتبار سالانه ما حدود سه میلیارد تومان است که پول اعزامهای ما هم نمی شود اما یک هیات رئیسه خیلی علاقه مند داریم از جمله شخص آقای تاجگردون حدود ده میلیارد تومان اعتبار برای فدراسیون جذب کرده اند، با این هیات رئیسه عالی مشکلات به حداقل رسیده است البته آقای صالحی امیری هم کمک خوبی به فدراسیون ناشنوایان کرده است. یک مجموعه بزرگ و چند مکان ورزشی هم داریم که از طریق اجاره آنها درآمدزایی کرده ایم ما هفده رئیس انجمن داریم که در فوتبال دکتر سلگی بسیار هزینه کرده است، همه برای این است که در بازیهای المپیک و آسیایی با نهایت آمادگی حضور پیدا کنیم و با اضافه شدن دکتر معتمدی به عنوان دبیر در بحث آموزش نیز فعالیت فراگیری را آغاز کرده ایم و حتی پشینهاد داده ایم که ایران مرکز آموزش فدراسیون جهانی شود، برای استعدادیابی با سازمان مدارس استثنایی تفاهمنامه امضاء کرده ایم که معدن و منبع اصلی استعدادیابی ما خواهند بود. در بحث ورزش همگانی هم اقدامات خوبی انجام داده ایم تا سوای 7 - 6 هزار ورزشکار سازمان یافته و خانواده های آنان را نیز که حدود 500 هزار نفرند تحت پوشش ورزش همگانی فدراسیون قرار گیرند. نمی خواهم مساله مشکل مالی را مطرح کنیم، چون عده ای شخصیت معتبر فدراسیون را حمایت می کنند ولی مشکل اینجاست که از زمان زنده یاد داوودی چونه مالی فدراسیون را کوچک گرفته بودند. آن زمان ورزش ناشنوایان در سه، چهار رشته خلاصه می شد اما اکنون هفده رشته آنهم در سطح قهرمانی قاره ها را زیر چتر حمایت قرار داده ایم. خواهش من از وزارت ورزش این است که نگاه ویژه ای به فدراسیون ناشنوایان داشته باشد. می خواهیم برای المپیک برزیل دست ما از هر جهت پر باشد.