جمعه دهم فروردین ماه

سرنوشت مشعل المپیک در شرایط کرونایی

مشعل‌های المپیک و پارالمپیک توکیو با تصمیم ژاپنی ها به معرض نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.

مشعل‌های المپیک و پارالمپیک توکیو با تصمیم ژاپنی ها به معرض نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی؛ در شرایطی که شیوع ویروس کرونا مراسم حمل مشعل المپیک را هم تحت تاثیر خود قرار داده و در میانه راه متوقف کرده، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ اعلام کرد که مشعل‌های این دو رویداد را به معرض نمایش عمومی خواهد گذاشت و این اقدام را فرصتی مغتنم برای از نزدیک دیدن ارزش‌های المپیکی عنوان کرده است. 


نمونه مشعل‌های المپیک و پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ طی برپایی یک نمایشگاه از تاریخ دوم نوامبر در دفتر فرمانداری کلانشهر توکیو به نمایش عمومی گذاشته می‌شود و تا تاریخ دهم نوامبر در قسمت نمایشگاه پرچم، برای بازدید مستقر خواهد بود.


این مشعل‌ها سپس مسیر تور نمایشگاهی خود را در ۶۲ منطقه شهرداری توکیو ادامه خواهند داد و در کنار آنها نمونه مشعل‌های دیگر که در بازی‌های مختلف المپیک و پارالمپیک روشن شده است نیز نمایش داده می‌شود.
بنا بر اعلام فرمانداری توکیو، بازدیدکنندگان حق حمل و یا لمس مشعل‌ها را نخواهند داشت و بازدید از نمایشگاه با انجام اقدامات ایمنی بهداشتی و ضدکرونایی صورت خواهد پذیرفت.


مشعل اصلی بازی‌های المپیک از ماه سپتامبر در یک حباب محافظتی شیشه‌ای در موزه المپیک توکیو قرارگرفته است و مشخص نیست در ماههای منتهی به المپیک در سال 2021 قرار است به قاره های دیگرهم برده شود یا تا زمان برگزاری این رویداد در توکیو باقی می ماند.