جمعه دهم فروردین ماه
با اجازه بزرگتر ها؛

شانریت هم از کنفدراسیون والیبال آسیا می رود!

آقای شانریت ممنون - گویا امروز پس از خاتمه جلسه انتخابات کنفدراسیون والیبال آسیا آقای شانریت را کنار می گذارند یا کنار می رود. حیف است آدمی با تجربه و تخصص وی در والیبال آسیا و جهان  نباشد. البته ایشان آدمی نیست که مجیز دیگران را بکشد. در ضمن ایشان همیشه کمک و همراه والیبال بود از جمله والیبال ایران .به سهم خودم به عنوان یک خبرنگار و یک دوست از ایشان تشکر می کنم.

آقای شانریت ممنون - گویا امروز پس از خاتمه جلسه انتخابات کنفدراسیون والیبال آسیا آقای شانریت را کنار می گذارند یا کنار می رود. حیف است آدمی با تجربه و تخصص وی در والیبال آسیا و جهان  نباشد. البته ایشان آدمی نیست که مجیز دیگران را بکشد. در ضمن ایشان همیشه کمک و همراه والیبال بود از جمله والیبال ایران .به سهم خودم به عنوان یک خبرنگار و یک دوست از ایشان تشکر می کنم.


بهتر است  لفظ دکتر را از اول اسامی حذف کنیم. کلمه دکتر فقط برای فردی که پزشک است بکار می رود. البته در محیط دانشگاهی هم این عنوان را برای مشخص کردن مقام و درجه اساتید بکار می برند. 
ایکاش فدراسیون والیبال هم برای تصدی دو پست خالی کنفدراسیون والیبال آسیا برخی از خانم ها را معرفی می کرد.البته خانم هایی که والیبالی هستند و سواد وشعور اجنماعی دارند در خانواده والیبال کم نیستند. در کنفدراسیون برای خانم دو پست وجود دارد یکی در کمیته اجرایی Exacutive Committee  و دیگری در هیات مدیره. تا این لحظه یا در این لحظه این دو پست خالی بودند.دو نفر خانم برای گرفتن این دو پست یا نشستن بر صندلی این دو پست خالی دواطلب شده اند. هر یک از این دو بدون انجام تشریفات انتخاب و رقابت یکی از این دو پست را می گیرند. ای کاش رئیس فدراسیون قدری از منیت خود می کاهید. زیرا خانم انتخاب شده احتمالی ایران به نوعی هم رده و هم ردیف ریاست فدراسیون والیبال می شدند! در ضمن لابی گری ، آشنایی به امور می توانست این آگاهی را به رییس فدراسیون والیبال ایران بدهد که امکان گرفتن یکی از این دو پست وجود دارد.الیته شاید ريسی محترم با توجه به مشغله کاری در این ایام کرونایی از قضیه اطلاع نداشتند . ام داشتن مدیر پرس ، مدیر روابط بین الملل کاربلد و یا مشاوران آگاه می توانست کمک دهنده فکری به رئیس باشند. بهر حال داستان سنگ مفت و گمجشک مفت است . اما گنجشک برای چهار سال پر کشید و رفت!

-در خبر ها خواندیم فدراسیون آقایان افشار دوست ، یزدان پناه ، شاه میری ، دکتر نوروزی ،افجه ای ، غفوری و اسلامی را برای عضویت در کمیته های مختلف معرفی کرده . مبارک است. اما فقط در والیبال همین نفرات را داشتیم؟ 
در کنفدراسیون والیبال آسیا برخی کمیته ها وجود خارجی ندارند بنابر این معرفی دوستان برای چیست؟
برای برخی از کمیته ها اصلا نفر معرفی نکرده ایم.چرا؟ نفر واجد صلاحیت نداشتیم؟!
البته شایسته است افراد معرفی شده  علاوه بر تخصص کاری ،زبان انگلیسی هم بلد باشند تا بتوانند در جلسات صحبت و یا از مذاکرات انجام شده آگاه باشند.

نظری بر کمیته های کنفدراسیون والیبال آسیا


یک مورد کلی را می نویسم فدراسیون والیبال به هر دلیلی بخواهد فرد انتخاب شده را کنار بگذارد قادر به این امر نخواهد بود و فرد انتخاب شده تا پایان دوره که معمولا ۴ سال می باشد. در این پست باقی خواهد ماند. در گذشته دوستان می خواستند یکی از اعضای معرفی شده به کمیته ای را حذف کنند که موفق نشدند.


کمیته مسابقات یا کمیته رویدادهای ورزشی .این کمیته ۱۱ نفر عضو داشت. سعید درحشنده از ایران سال ها بود عضو این کمیته بود.حیف است بهر دلیلی ایشان را معرفی نکرده ایم. 
کمیته داوری - در در دوره قبل در بین ۱۰ نفر اعضای آن، نماینده ای از ایران در این کمیته عضویت نداشت . برای این دوره فرهاد شاهمیری دوار بین المللی و FIVB معرفی شده است.
کمیته مربیان - نه نفر عضو داشت. محمود افشار دوست عضو این کمیته بود.این دوره هم به عنوان نامزد عضویت از سوی فدراسیون والیبال معرفی شده است.


کمیته والیبال ساحلی - ده عضو دارد دوره قبل عبدالعظیم عزیز خانی عضو این کمیته بود.راستی ایشان کی به فدراسیون آمد و کی از فدراسیون رفت یا کنار گذاشتند. اکنون نیز آقای کسری غفوری را معرفی کرده اند. ایشان را چرا کنار زدیم و چی شده حالا مورد توجه واقع شده نوشته استاد جمشید حمیدی را تایید می کنم.ایشان چند سالی است دور از والیبال ساحلی هستند. ای کاش فرد دیگری را معرفی می کردند. اسامی زیاد است نمی نویسم شاید  یه وقتی بهترین ها را از قلم بیاندازم . کمیته بازار یابی و توسعه - این کمیته ۹ عضو دارد تاجایی که حضور ذهن دارم تا کنون فردی از ایران عضو این کمیته نبوده.


کمیته پزشکی - این کمیته یک کمیته کاملا تخصصی است . ۵ عضو دارد .همه اعضای این کمیته پزشک هستند. در گذشته در این کمیته ایران عضو یا نماینده داشت. دکتر نوروزی برای عضویت معرفی شده .چون قبلا هم عضو این کمیته بوده با درصد اطمینان بالایی می توان گفت مجددا انتخاب خواهند شد. پیشاپیش به ایشان تبریک می گویم.


کمیته مالی ۶ عضو دارد تا کنون ایران نماینده ای در این کمیته نداشته. برای این دوره مدیر مالی و ذیحساب فدراسیون مهدی اسلامی معرفی شده است.
کمیته مطبوعات - این کمیته ۶ عضو داشت .کمیته جدیدی است فکر میکنم در سال ۲۰۱۷ شکل گرفته. خانم حسابی عضو این کمیته بود.گر چه از نظر سواد و سابقه مطبوعاتی شخصا این خانم راقبول ندارم.  اما ای کاش فدراسیون از بین کارشناسان ( مدیا) اعم از خودی و ناخودی فردی را برای عضویت در این کمیته معرفی می کرد.


در بین معرفی شدگان مرتضی افجه ای برای  VIS و آی تی معرفی شده. گرچه چنین کمیته ای تا امروز در AVc وجود نداشت . شاید در اجلاس امروز این کمیته هم به کمیته های موجود افزوده شود. اما با لابیگری و مکاتبات می توان مثل سابق ایشان را برای تدریس این رشته به کشورهای عضو اعزام و در مسابقات قاره ای و بین المللی از همکاری ایشان بهره برد.


نویسنده: رحیم رحیم زاده