سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
نیم نگاه...

فوتبال مدیریت و مباحث فنی

فوتبال همچنان بحث روز ورزش ما است و دو مساله مبتلا به پرسپولیس و استقلال بیشترین حجم نوشته ها و گفته های رسانه ای را تشکیل می دهد اما ...

فوتبال همچنان بحث روز ورزش ما است و دو مساله مبتلا به پرسپولیس و استقلال بیشترین حجم نوشته ها و گفته های رسانه ای را تشکیل می دهد اما ...
 
فوتبال در دنیا یک صنعت است و اقتصاد بسیاری از کشورها در ورزش بستگی به در آمدهای این ورزش پر هیجان و زیبا دارد فریب باشگاه های باشگاه های معتبر جهان به زمین از آرسنال و بایر مونیخ و ... گرفته تا تیم های باشگاهی کشور همسایه ما ترکیه هزار و یک راه و افتخار برای کسب درآمد دارند آنجا خیلی در این زمینه بحث نمی کنند که مدیر یک باشگاه فوتبالی است یا غیر ورزشی.. مهم بهره برداری از ایده ها و راههای اساسی جهت اعتلای ورزش فوتبال است. اما در کشور به ویژه در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال همواره بحث بر این است که همواره کار را باید به دست آدمهای کاردان و فوتبالی سپرد مدیریت در یک مجموعه علم و تخصص خودش را طلب می کند و در مربیگری به حتم مباحث فنی عمده قرار می گیرد اما این روزها که به شدت علیه رسول پناه و سعادتمند جبهه گیری می شود و همه نواقص و ناکامی ها را به حساب این گونه افراد می گذارند پرسش ما این است مگر محمد حسن انصاری فر از جنس فوتبال نبوده است پس چرا نتوانست بحران از این تیم مردمی و پرطرفدار دور کند.
این قضیه به نوعی درباره باشگاه استقلال هم نمونه هایی دارد حال آن که اعتقاد ما بر این است که بایداصل مدیریت را با امور فنی مداخله نداد و به دنبال افرادی برای هدایت پرسپولیس و استقلال و.. گشت که مدیریت کلان را بلد باشند وگرنه بحران همچنان پشت بحران فوتبال ما را در می نوردد.

سپیدرود رشت صاحب یک مدیر جوان شد

سید مهدی آقازاده بازیکن سابق سپید رود، رشت داماش گیلان و چوکای طالش سمت مدیرعاملی تیم ریشه دار و محبوب رشتی ها را برعهده گرفت. حکم وی در حالی صادر شد که فوتبال گیلان به ویژه در رشت، انزلی و لاهیجان شرایط خوبی ندارد و این مساله اهمیت کار و وظیفه آقازاده جوان را گوشزد می کند. امیدواریم که او بتواند با درایت و جذب حمایتهای مادی و معنوی جامعه رشت سپیدرود را دوباره در فوتبال گیله مردان و سراسر کشور جاری سازد. سپیدرود روزگاری سر به سر تیمهای بزرگ ایرانی می سائید و نامی در شان ورزش استان پر استعداد گیلان داشت.   
نویسنده: رضا اسماعیلی