پنجشنبه نهم فروردین ماه

رستمی: استکی یک مربی پر جرات است

فرشید رستمی بوکسور ایرانی اصل تیم ملی آذربایجان مثل تمام ورزشکاران حرفه ای ورزش را از سن پایین با ژیمناستیک آعاز کرد از آنجا که پدر مربی بوکس بود به این ورزش روی آورد و توانست در رده سنی نوجوانان در پاکستان مدال طلا کسب کند و پس آن به کشور آذربایجان رفت و برای این کشور پا به میدان مسابقات گذاشت وی بعد از شکست بوکسور تیم ملی روسیه مورد تقدیر الهام علی‌اف ریس جمهور آذربایجان قرار گرفت. در همین خصوص خبرنگار خبرگزاری البرز گفت و گویی با وی انجام داده که در ادامه می خوانید.

در مورد خودتان بگویید؟
با توجه به اینکه من خودم در کمیته ملی المپیک سمت دارم نمی توانستم به ورزش حرفه‌ای برای دفاع از کمربند قهرمانی برسم. حتی از چند سازمان برای شرکت در مسابقات درخواست آمد نتوانستم برسم وناچار به رد کردن آنها شدم ضمن اینکه خودم را درگیر مسائل بیزنسی کردم که نتوانستم به مسابقات برسم اما با توجه به اینکه المپیک یک سال عقب افتاد می توانم تمریناتم رامنظم انجام بدهم تا از کمربندم دفاع کنم.

بوکس ایران و آذربایجان چه تفاوتی با هم دارد؟
-بوکس آذربایجان به لحاظ کیفیت بالاتر از ایران است. این کشور علاوه بر بوکس حرفه ای مدارس بوکس هم دارد در ایران بوکس آماتور داریم ، ضمن اینکه در اینجا امکانات بیشتری نسبت به ایران در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهند و در این ورزش همیشه در المپیک و جهانی مدال دارد اما برای تیم ملی ایران فعلا محقق نشده است.

چرا ما بوکسورهای لژیونر نداریم؟
همانطور که گفتم از آنجایی که ما بوکس حرفه ای نداریم پس نمی توانیم لژیونر داشته باشیم. اما در کشورمان استعدادهایی داریم به بتوانند هم لژیونر شوند و هم قهرمان باشند.

نظر شما راجع تیم ملی ایران و کادر فنی تیم ملی چیست؟
به نظر من با آمدن علیرضا استیکی بعنوان سرمربی و جوانگرایی که انجام داد تیم ملی آینده درخشانی خواهد داشت او کاری را انجام داد که شاید خیلی از مربیان جرات انجام دادنش را نداشتند.

به نظرتان این بوکسورهایی که کسب سهمیه المیک گرفتند چقدر در المپیک می توانند موفق باشند؟
از آنجایی که بوکسورهای تیم ملی جوان هستند پس انگیزه زیادی دارند تا خودشان را در المپیک نشان دهند. من فکر میکنم حتما شاهد شگفتی در بوکس ایران خواهیم بود
گفت و گو از: مهدی جمشیدیان