جمعه دهم فروردین ماه
والیبال آسیا نیازمند تغییرات اساسی؛

صیف زاده: عربها اصلا به والیبال فکر نمی کردند

تنها مدرس بین المللی در والیبال ایران یک بانو تحصیل کرده اما سرسخت و پر تلاش به نام صیف زاده است او درباره انتخابات اخیر کنفدراسیون آسیا نکات جالبی را مطرح کرده است.

تنها مدرس بین المللی در والیبال ایران یک بانو تحصیل کرده اما سرسخت و پر تلاش به نام صیف زاده است او درباره انتخابات اخیر کنفدراسیون آسیا نکات جالبی را مطرح کرده است.


رئیس جدید کنفدراسیون والیبال آسیا باید بتواند چین،  ژاپن و کره جنوبی را به هم نزدیک کند چرا که آنها قطب های بزرگ والیبال قاره هستند. راضیه صیف زاده مدرس ایرانی فدراسیون جهانی والیبال در گفت و گو با البرز ورزشی با بیان این مطلب افزود: دکتر بن صالح که رئیس شد عرب ها کل والیبال آسیا را گرفتند و تنها از تایلندی ها کار کشیدند در صورتی که تفکر عربها را می شناسم آنها اصلا به والیبال فکر نمی کنند من دو پیام تبریک برای خانم ریتا فرستادم و از ایشان خواستم که منشاء تغییرات اساسی در والیبال آسیا شود هر چند که زیاد به وی امیدوار نیستم اما به عنوان یک خانم برای رئیس جدید آرزوی موفقیت دارم.


صیف زاده که یکی از چهار مدرس فعال دوره های مربیگری بانوان جهان است افزود: کنفدراسیون آسیا باید از همتای افریقایی خود بیاموزد که همه چیز را مونوپول داوران مدرسان این قاره کرده بود به ویژه شریف شمرلی رئیس کمیته مربیان افریقا به طور خستگی ناپذیر از مربیان و مدرسان قاره خود حمایت کردتا جایی که خانم کاترین دستیار من در کلاس اریتره دو ماهه تبدیل به مدرس فدراسیون جهانی شد .


البته مسوولان عرب سابق آسیا یک فرد مثل شیهاب را بدرستی حمایت کردند  من 11 سال مدرس FIVB هستم اما در کشور خودم با من مثل بیگانه رفتار می شود. متاسفانه این درد بزرگ ورزش ما به ویژه والیبال است که تا حرف می زنی یا انتقادی مطرح می کنی تو سری می خوری تا عزت نفس خود را از دست بدهی.


صیف زاده که از چند کشور آسیایی پیشنهاد مربیگری دارد ابراز کرد: کشورهای آسیایی از جمله ایران باید آنقدر قوی عمل کنند تا همانند کانادا و برخی از کشورها خود یک منبع یا مرکز بین المللی مربیگری یا آموزشی باشد.
بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران درباره معرفی چند مربی ایرانی به عنوان مدرسان اورا-آسیا گفت: من هرچه برنامه های کلاسهای پیش بینی شده FIVB را نگاه کردم چنین تشکلی را نیافتم که برای آنها برنامه ای ارائه شده باشد با این همه من همواره روی پای خودم ایستاده ام و سعی کردم با مطالعه مستمر و پشتکار فراوان جزو مدرسان مورد تایید FIVB باشم.
گفت و گو: جمشید حمیدی