جمعه سی و یکم فروردین ماه
اختصاصی البرز ورزشی:

اردوی قایقرانی وسط معرکه کووید 19

این روزها وضعیت اسفناک کرونا در شهرهای شمالی هم بیداد می کند و در طول ۲۴ ساعت گذشته، 415 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 33 هزار و 714 نفر رسید و در این شرایط قایقرانان را برای اردو به وسط معرکه کرونا هدایت می کنند.


این روزها وضعیت اسفناک کرونا در شهرهای شمالی هم بیداد می کند و در طول ۲۴ ساعت گذشته، 415 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 33 هزار و 714 نفر رسید و در این شرایط قایقرانان را برای اردو به وسط معرکه کرونا هدایت می کنند.
 

حدود 5012 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند. شهرهای شمالی کشور به ویژه گیلان در وضعیتی قرمز قرار دارند و اصلا شرایط حاکم بر شهرهایاین منطقه ایران مناسب نیست که باید بگویم حاد هم است و برای حضور ورزشکاران آن هم به عنوان اردوی تیم ملی جایگاه  مناسبی نیست و حال مانده ام که فدراسیون قایقرانی با چه تدبیری تصمیم گرفته است که سرمایه های ملی کشور و سربازان وطن را برای تمرین به بدترین نقطه کشور بفرستد؟! 


تهران که پایتخت کشور است و از نظر تهیه امکانات برای درمان نسبت به بقیه شهرها امکانات بیشتری دارد نیز شرایط بدی حاکم است و در روزهایی که هیچ یک از کادر و پرسنل پزشکی کشورمان وضعیتی مناسبی ندارند مانده ام که چگونه می خواهند اردوی تیم های ملی قایقرانی در بخش آبهای آرام را در انزلی که شرایطش اصلا مناسب نیست برگزار کنند. 

در شرایطی با این ویروس منحوس زندگی مان را می گذرانیم که هر 4 دقیقه یک نفر در کشور بر اثر کووید 19 می میرند و این در حالی است که با رعایت تمام ضوابط بیماری بر همه مستولی می شود . آن وقت فدراسیون قایقرانی تصمیم می گیرد که تیم ملی آبهای آرام را به شهری با شرایط خطرناک و فوق قرمز بفرستد که برای حضور در رقابتهای جهانی آمادگی به دست بیاورند. 

قهرمانان مطرح را از میان گل و لای پیدا کردیم

رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت و گو با خبرگزاری البرز ورزشی در مورد اسامی منتخبین دعوت به اردوی تیم ملی آبهای آرام در رشته های کایاک و کانو گفت: اسامی منتخبان برای حضور در اردوهای تیم ملی مشخص شده است .


اگرچه در سایت فدراسیون قایقرانی هیچ خبری مبنی بر معرفی اسامی پاروزنان آبهای آرام نبود وی افزود: هنوز زمان برگزاری اردوهای تیم ملی کانوئینگ و کایاک مشخص نیست زیرا خوابگاه های فدراسیون هنوز تکمیل نشده است و به محض اینکه بازسازی به اتمام برسد نتایج را اعلام خواهیم کرد. البته چنانچه هیات قایقرانی انزلی بپذیرد اردوی مردان را به آنجا اعزام خواهیم کرد.


سهرابیان در خصوص اینکه عادل مجللی رشته تخصصی اش در مسافت 200 متر است و چطور در اردوهای هزار متر حضور دارد از طرفی فدراسیون اعلام کرده بود اگر ورزشکاری برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور حضور نیابد نمی توانیم وی را بپذیریم پس چگونه دو نفر که اصلا حضور نداشتند را پذیرفتند؛ ابراز کرد: خیلی از قایقران های ما مانند علی آقا میرزایی هم هستند که در مسافت 200 متر تخصص دارند اما می توانند در مسافت 1000 متر نیز پارو بزنند.


وی در مورد اینکه مرداب انزلی پر از گل و لای است و هیچ پاکسازی برای اردوی تیمهای ملی صورت نگرفته است و چطور مقرر شده تیم مردان را به آنجا اعزام کنند؛ خاطر نشان کرد: قایقهای کانو و کایاک در انزلی کاملا توانایی پارو زدن دارند و مشکلی در این مورد وجود ندارد همان طور که خیلی از ورزشکاران ما در این مرداب تلاش کردند تا به نتایج عالی دست پیدا کنند. 

ورزشکارانی تجربه دار در هر شرایطی به اردوها دعوت می شوند 

در ادامه این گزارش با ایرج اقلیمی سرمربی تیم های آبهای آرام قایقرانی در خصوص برگزاری اردوهای تیم های ملی بیان کرد: رشته کایاک قایقرانی زیر نظر خودم است اما رشته کانو در بابلسر زیر نظر آقایان نبی رضایی و پور عزیز برگزار می شود که شرایطش مانند انزلی است.


وی افزود: برای اردوی تیم ملی کایاک 5 قایقران دعوت شده اند و برای اردوی تیم ملی کانو هم 4 پاروزن به اردوی تیم ملی دعوت شده اند محل اردوها هنوز نهایی نشده است اما مقرر شده است که دو جای مشخص متمرکز اردوها متمرکز شود.


اقلیمی در خصوص وضعیت کرونا در انزلی بیان کرد: شرایط حاکم در انزلی مناسب است و می توانیم اردوها را در این شهر برگزار کنیم و ورزشکاران هر کدام به صورت جداگانه در خوابگاه ساکن خواهند شد اما اگر اردوها برگزار شود در هر صورت باید تحت نظر باشند.


وی در مورد تیم ملی بانوان خاطر نشان کرد: برای حضور در تیم ملی بانوان کایاک 4 نفر و کانوئینگ 3 نفر زیر نظر مهسا مجللی اردوها را آغاز خواهند کرد.
سرمربی تیم های آبهای آرام قایقرانی در ادامه تاکید کرد: در این شرایط برای کسب سهمیه المپیک که فروردین ماه سال آینده در کشور تایلند برگزار می شود 5 ماه بیشتر زمان نداریم که به این خاطر باید آمادگی لازم را به دست بیاوریم.

وی در مورد اینکه چرا برخی از پاروزنان که حضور فعالی در رقابتهای قهرمانی کشور نداشتند اکنون به اردوی تیم ملی دعوت شده اند ابراز کرد: برخی از ورزشکاران مشکل شخصی داشتند و با فدراسیون دورا دور مذاکرات و نامه نگاری هایی انجام داده اند که مشکل دارند و نمی توانند در مسابقه حضور داشته باشند و احتمالا به خاطر اینکه شرایط حضور در رقابتهای بین المللی را داشتند به آنها مجوز حضور در این اردوها را داده اند.


اقلیمی در خصوص اینکه چه زمانی اردوهای تیم ملی آغاز می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کمیته فنی تیم های ملی تازه برگزار شده است هنوز امکانات برای حضور پاروزنان آبهای آرام آماده نشده است و به محض اینکه کمپ انزلی آماده شود که فکر می کنم اواخر هفته آینده شود اردوهای تیم ملی را آغاز خواهیم کرد.

خبرنگار: الهه طائمه