پنجشنبه نهم فروردین ماه
دیدار رئیس فدراسیون کشتی با پیشکسوتان و اعضای هیات کشتی؛

اردوهای تیم های پایه در سیستان برگزار می شود

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، در ادامه بازدیدهای استانی خود پس از استان های البرز، خراسان جنوبی و کرمان، از عصر دیروز در استان سیستان و بلوچستان حضور یافت و مهمان مردم خونگرم این استان شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، در ادامه بازدیدهای استانی خود پس از استان های البرز، خراسان جنوبی و کرمان، از عصر دیروز در استان سیستان و بلوچستان حضور یافت و مهمان مردم خونگرم این استان شد.


رئیس فدراسیون کشتی در جلسه ی هم اندیشی که  با حضور پنج شهرستان حوزه سیستان در محل فرمانداری شهرستان زابل برگزار شد گفت: اردوهای تیم های ملی کشتی نوجوانان و جوانان کشور در زادگاه و مهد کشتی ایران برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: حمایت نرم افزاری و فنی توسط فدراسیون کشتی به صورت پیوسته در دو بخش کشتی فرنگی و آزاد با برگزاری اردوهای مشترک، کلاس های آموزشی رایگان داوری و مربیگری کشتی انجام خواهد شد چراکه فدراسیون متعلق به تمام کشور است.


دبیر گفت: استان سیستان و بلوچستان زادگاه و مهد کشتی کشور می‌باشد و ظرفیت‌ها و سرمایه‌های بسیار خوبی در این رشته وجود دارد که باید کشف و پرورش داده شود.

ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز گفت: اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در توسعه زیرساخت‌های ورزش کشتی استان قدم‌های بسیار خوبی برداشته است.


وی افزود: حضور روسای فدراسیون های رشته های مختلف ورزشی در استان سیستان و بلوچستان در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفته است و حضور رئیس فدراسیون کشتی در زادگاه و مهد کشتی کشور برای حمایت و توجه بیشتر به کشتی‌گیرانی منطقه بوده است.


کرد تصریح کرد: تکمیل پروژه مهم خانه کشتی شهرستان زابل از مهمترین دغدغه مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فدراسیون کشتی، فرمانداری و اداره کل ورزش و جوانان استان است و از هیأت کشتی استان نیز حمایت لازم را بعمل خواهیم آورد.

دکتر سرگزی نماینده مردم شریف حوزه سیستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: رشته کشتی برای ورزشکاران سیستان بسیار حائز اهمیت می‌باشد زیرا اینجا مهد و خاستگاه کشتی در ایران است.


وی ادامه داد: حمایت و کمک های مالی به هیئت های ورزشی به ویژه کشتی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان مدنظر قرار گیرد.


سرگزی تصریح کرد: فعالیت عمرانی پروژه ملی و تخصصی خانه کشتی شهرستان زابل در یک سال گذشته شدت گرفته است ولی باید حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و مسئولان استانی پررنگ‌تر شود

وی افزود: مهمترین دغدغه جامعه کشتی حوزه سیستان تکمیل پروژه خانه کشتی و بهره‌برداری آن برای توسعه ورزش کشتی در این منطقه است.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه امشب نشست صمیمانه ای را با حضور کشتی گیران و پیشکسوتان کشتی استان، نبی دهمرده رئیس و اعضای هیأت کشتی استان سیستان و بلوچستان برگزار کرد و شنونده نقطه نظرات و راهکارهای آن ها برای پیشبرد اهداف کشتی در این استان بود.


دبیر در این دیدار همچنین از جمعی از پیشکسوتان استان به دلیل تلاش و حمایت های خود از ورزش ملی کشور، تقدیر بعمل آورد.