جمعه دهم فروردین ماه

حسین خانی: مسئولین تهران به تنها چیزی که فکر نمی کنند ورزش است!

ورزش کشور ماههاست تعطیل شده و کرونا شرایطی فراهم ساخته که فعالیت ها به حداقل کاهش پیدا کند با این وجود من تمرینات انفرادی خودم را انجام می دادم و با آمادگی نسبی در مسابقات لیگ شرکت کردم. متاسفانه پس از رقابت های لیگ به کرونا دچار و مجبورشدم دو هفته در قرنطینه باشم.

ورزش کشور ماههاست تعطیل شده و کرونا شرایطی فراهم ساخته که فعالیت ها به حداقل کاهش پیدا کند با این وجود من تمرینات انفرادی خودم را انجام می دادم و با آمادگی نسبی در مسابقات لیگ شرکت کردم. متاسفانه پس از رقابت های لیگ به کرونا دچار و مجبورشدم دو هفته در قرنطینه باشم.


نفر اول رقابت های انتخابی تیم ملی در وزن ۷۴ کیلو گرم با اشاره به چگونگی و موفقیت خود در رقابت های انتخابی به خبرنگار خبرگزاری البرز گفت: کادر فنی تیم ملی زمان مسابقات انتخابی را تعیین کرده بود در حالیکه من قرتطینه بودم و نمی توانستم در مسابقات حضور پیدا کنم. بلافاصله طی نامه  به فدراسیون شرایط خودم را تشریح کردم که خوشبختانه انتخابی را یک هفته به تاخیر انداختند و من پس از دوهفته قرنطینه آزمایش دادم و منفی شد. 


وی افزود: با وجودی که دوهفته تمرین نکرده بودم توانستم با چهار پیروزی پیاپی به عنوان نفر اول وزن ۷۴ کیلو برگزیده شوم.اگر مسابقات جهانی برگزار شود این قول را می دهم با دست پر به کشور باز گردم. متاسفانه در دو مسابقه جهانی گذشته صلیب پای من پاره بود و نتوانستم نتیجه بگیرم اما امسال بدون آسیب دیدگی و از شرایط جسمانی خوبی برخوردارم.
حسین خانی در پاسخ به این پرسش که غیبت نابغه ای چون جردن باروز شانس کسب مدال توسط نماینده ما را افزایش دهد، تاکید کرد: البته جردن باروز به معنی واقعی کلمه از نوابغ کشتی جهان است و در هر مسابقه ای شرکت کرده دست خالی نبوده با این وجود من سال ۲۰۱۸ تنها با یک امتیاز اختلاف از او شکست خوردم و اگر قدری شانس داشتم  می توانستم پیروز میدان باشم.بنابراین جردن باروز هم شکست ناپذیر نیست اما نبود وی در میدان جهانی صربستان می تواند مسیر موفقیت را هموارتر کند البته اگر جهانی امسال برگزار شود.

این کشتی گیر در رابطه با اینکه در صورت تعلیق مسابقات جهانی چه برنامه ای خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در آن صورت باید خودم را برای مسابقات گزینشی المپیک آماده کنم چون ما در وزن ۷۴ کیلو سهمیه نداریم پس از کسب سهمیه هم فرصت زیادی تا المپیک نخواهیم داشت. هدف من این است که هم در مسابقات جهامی و هم در المپیک توکیو بهترین نمایش ممکن را ارائه و با خوش رنگ ترین مدال به خانه بازگردم.

وی در پاسخ به این سئوال که به عنوان  تنها ملی پوش آزادکار تهرانی چه احساسی دارد، اظهار داشت:کاش اصلا تهران نبودم! اگر شهرستان بودم بیشتر مورد توجه واقع می شدم‌ و مسئولین هوای من ورزشکار را داشتند اما متاسفانه اغلب مسئولین تهران ملی پوشان ورزشی را نمی شناسند و توجهی به این مقوله ندارند. آنها هیچ دغدغه ای در این رابطه ندارند چون اصولا نقش ورزشکاران را در مسئولیتی که بر عهده دارند ناچیز می شمارند به همین دلیل ورزش تهران روز به روز ضعیف می شود.‌هیات به عنوان متولی امر دست خالی هیج کاری نمی تواند انجام دهد. اداره کل ورزش نیز حتی پول کافی برای پرداخت حقوق کارمندان را ندارد. باید استاندار، شهردار و نمایندگان مجلس وارد میدان شوند که آنها نیز اصلا دغدغه این مسئله را ندارند.

دارنده مدال برنز جهان اضافه کرد: گفته می شود گرایش به کشتی کم شده، باید هم چنین اتفاقی رخ دهد! امثال من آیینه تمام نمای آینده سازان کشتی و خانواده های آنان هستیم. وقتی ببینند حداقل ها از دارنده مدال جهانی دریغ می شود چرا باید وارد این ورزش سخت اما بی نتیجه شوند؟  شما ببینید هزینه زندگی در تهران چقدر است؟ به جرات می توانم بگویم اینجا باید چند برابر شهرستان هزینه کنی تازه مسئولین شهرستان به فکر ورزشکار خودشان هستند چون به موقع خود به او نیاز دارند اما در تهران مسئولین کاری به کار قهرمانان ندارند چون ورزشکاران در معادلات آنها نقشی ایفا نمی کنند. با این اوصاف آیا انگیزه ای برای ادامه راه باقی می ماند و می توان امیدوار بود که نوجوانان به سمت و یوی کشتی گرایش پیدا کنند؟

 نفر اول مسابقات انتخابی وزن ۷۴ کیلو گرم کشتی آزاد در رابطه با مسیر آینده خود اظهار داشت: منتظر اعلام نظر اتحادیه جهانی در خصوص برگزاری یا تعلیق مسابقات جهانی هستم اگر مسابقات لغو شود قطعا برنامه های کادر فنی تیم ملی برای ادامه اردوها و تمرینات تغییر خواهد کرد و ما نیز باید مطابق برنامه جدید حرکت کنیم. اگر هم مسابقات جهانی برگزار شود که قطعا باید در فرثت باقیمانده خودمان را به آمادگی برسانیم. جا دارد همین جا از تمام کسانی که درشکست و پیروزی کنارم بودند قدردانی کنم خصوصا خانواده و مربی خوبیم اسماعیل پلویی که یکی از بهترین های ایران و جهان است اما چون فرد محجوب و کم حرفی است نتوانسته به حق واقعی خودش برسد. در هر حال حرف های زیادی دارم که برای آینده و زمان مقتضی واگذار می کنم.


گفت و گو: احمد دباغ