جمعه دهم فروردین ماه

زارع: بحث تحریم انتخابات نبود

انحلال انتخابات فدراسیون دو و میدانی هوشمندانه ترین کاری بود که وزارت ورزش انجام داد، چون حدود 20 رئیس هیات نتوانسته بودند خودشان را به مجمع برسانند.

سیروس زارع رکورددار پیشین دوهای 200 - 100 متر و عضو اسبق تیم ملی و رئیس کنونی هیات دو و میدانی فارس در گفت و گو با البرز ورزشی با تاکید نکات یاد شده افزود: خود من هم از رئیسان هیاتی بودم که به دلیل اوجگیری کرونا نتوانستم در مجمع حضور پیدا کنم و به هیچ وجه بحث تحریم انتخابات و این حرفها نبود.

زارع با اشاره به موجودیت خوبی که دو و میدانی در استان فارس دارد گفت: به لحاظ آب و هوای شرایط استان فارس برای پرورش قهرمانان در تمام مواد مساعد است و ما هم از دیرباز قهرمانانی چون میرحسینی قهرمان 3000 متر آسیا، کمانه، جلودار زاده، الناز کمپانی؛ سارا ندافی و ... پرورش داده ایم. خوشبختانه ما مشکلی در استان نداریم و از همکاری مطلوب مسوولان ورزش برخورداریم اما در مجموع مشکل ورزش کل کشور تامین بودجه و امکانات است که امیدواریم با انتخاب رئیس جدید درآمد خوبی عاید دو و میدانی شود.

زارع درباره انتخابات پیش رو و اینکه ترجیح شما بر شخصیت اقتصادی یا ورزشی رئیس فدراسیون است، گفت: در دوره اخیر همه افرادی که ثبت نام کرده بودند، ورزشی و کاربلد بودند و ما در جمع دو و میدانی کاران هم افرادی دارای مکنت مالی هستیم، بنابراین معتقدم درآمد اقتصادی را باید لازمه مدیریت فدراسیون داشت.

وی درباره این پرسش که آیا وزارت ورزش در انتخابات از فرد خاص حمایت می کند گفت: من که فکر نمی کنم، چون اگر انتخاب اصلح نباشد اول از همه خود وزارتخانه زیر سوال می رود.

گفت و گو از: عباس اسماعیلی