پنجشنبه نهم فروردین ماه

اولیایی: اداره استقلال باید به اهلش سپرده شود

حاج کاظم اولیایی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران در گفت و گویی با خبرگزاری البرز ورزشی اظهار داشت: در زمان مدیرعاملی من در باشگاه استقلال تیم فوتبال این باشگاه چهاربار فینال رقابت های جام باشگاه های آسیا را تجربه کرد. حتی در آنزمان دوباره به عنوان قهرمان جام باشگاه های آسیا نایل آمد.

متاسفانه حالا شرایط باشگاه استقلال علی رغم انتخاب احمد سعادتمند به عنوان جانشین علی فتح الله زاده در راس اول این باشگاه خوب نیست چون معتقدم هر فردی هم که مدیرعامل استقلال می شود به تنهایی نمی تواند از پس اداره این باشگاه بزرگ فرهنگی و ورزشی برآید. مدت بیست سالی می شود که فوتبال ایران به ظاهر حرفه ای شده اما ساختار و نظام باشگاهی باشگاه استقلال از اساس مشکل دارد و هرکس که به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه معرفی می شود از همان ابتدا مدیران سابق را محکوم و از عملکرد آنها انتقاد می کند کما اینکه فتح الله زاده نیز پس از انتصاب، بیش از دو هفته دوام نیاورد و کناره گیری کرد.

وی افزود: برخی آقایان فکر می کنند باشگاه استقلال یک شرکت است نه باشگاه... هر فردی که به استقلال وارد می شود به دلیل عدم داشتن اختیارات کامل کاری از پیش نمی برد و نمی تواند برنامه های مورد نظر خودش را پیاده کند. هر اسپانسری هم که وارد باشگاه می شود به دلیل اینکه اداره باشگاه بر عهده وزارت ورزش است، از ادامه همکاری سر باز می زند. طی سال های 69 تا 75 استقلال عملکرد درخشانی داشت چرا که از هیات مدیره خوبی برخوردار بود. در آن دوران استقلال چهار بار فینالیست جام باشگاه های آسیا شده و در نهایت قهرمان هم شد ولی حالا آقایان اختیار تام برای درآمدزایی و اسپانسرینگ ندارند و طوری شده که یکی از پرطرفدارترین تیم های آسیا با بدهی های کلان و چشمگیر رو به رو می شود.

گفت و گو از: حامد قاسمی