پنجشنبه نهم فروردین ماه
مرد روسی دستیار و بازیکنانش را انتخاب کرد؛

آلکنو چمدان هایش را بست!

درباره سرمربی تیم ملی والیبال ایران اعتقاد داریم که فدراسیون والیبال باید خیلی شفاف نظر خود و اعضای کارگروه را اعلام می کرد تا باز هم حرف و حدیث و طعنه و کنایه پیش نمی آمد اما...

درباره سرمربی تیم ملی والیبال ایران اعتقاد داریم که فدراسیون والیبال باید خیلی شفاف نظر خود و اعضای کارگروه را اعلام می کرد تا باز هم حرف و حدیث و طعنه و کنایه پیش نمی آمد اما...


حضور آلکنو را در تیم ملی ایران قطعی بدانید این مربی که اهداف بلند پروازانه ای را ترسیم کرده است با آنالیز دلایل فراز و فرود عملکرد تیم ملی والیبال ایران از جهانی 2014 تاکنون آمادگی خود را برای همکاری قطعی اعلام کرده است اما فدراسیون والیبال این مسئله را به طور علنی اعلام نکرده است تا جانب احتیاط را از دست نداده باشد چون اگر بر سر مسائل مالی به توافق نرسند آن وقت تنها گزینه باقیمانده یعنی کاستلانی را هم از دست خواهد داد. هر دو مربی مد نظر برنامه ها و برداشت های خود را از تیم ملی والیبال ایران ارائه داده بودند و با اینکه کاستلانی به تاسی از استاد ولاسکو بیشتر توجه خود را به مسائل ذهنی ، فرهنگی و روانی بازیکنان معطوف داشته و معتقد است در تیم ایران با ترمیم دریافت خود یکی از سرعتی ترین تیم های دنیا است اما اکثریت اعضای کارگروه مشورتی رای به انتخاب آلکنو دادند.

 

آلکنو در برنامه های خود حتی انجام بازی تدارکاتی در ناگانوی ژاپن هم جای داده بوداو و کاستلانی هر دو به حضور یک پاسور خلاق به نام سعید معروف هم به عنوان نقطه قوت ایران یاد کرده اند آن چیزی که فدراسیون والیبال را راغب به کشاندن آلکنو به ایران ساخته است عدم تمرکز به مسائل مالی و قراردادی و داشتن پشتوانه سرمربیگری تیم ملی روسیه است که او را به مدال طلای المپیک ریو رسانده بود.

 

آلکنو اعلام کرده است که به محض اخذ قرارداد کارش را از راه دور با تیم ملی ایران آغاز خواهد کرد و او در معیت تیم ملی از یک مغز متفکر ایتالیایی به نام توماس توتولو هم استفاده خواهد کرد و برعکس برخی از آقایان که در تعریف از این مربی کاتولیگ تر از پاپ شده بودند اعتقاد داریم نقطه برتری وی نسبت به کاستلانی داشتن انضباط و بهره گیری از توماس است. او حتی بازیکنان ایرانی را پست به پست هم انتخاب کرده است. 


در این برهه به نظر اعضای کار گروه مشورتی فدراسیون والیبال احترام می گذاریم و اعتقاد داریم که با فرصت سه، چهار ماهه ای که تا المپیک خواهیم داشت باید به همگرایی روی بیاوریم و کمک کنیم که تیم ملی ما در یک شرایط نرمال برای بازیهای المپیک 2021 آماده شود. خوشبختانه روابط عمومی فدراسیون والیبال همه گفته ها و ایده های اعضا را ضبط و ثبت کرده است تا بعضی ها همانند زمان ایگور کولاکوویچ که او را تغییر دهنده نسل ها می پنداشتند در زمان ناکامی این مربی با تیم ملی ایران 180 درجه تغییر ایده داده بودند این بار نیز دچار افراط و تفریط نشوند برای تیم ملی والیبال ایران آرزوی موفقیت می کنیم و پیشاپیش اعلام می داریم که مربی سنگین وزن روسی چمدان هایش را برای سفر تهران بسته است.


نویسنده: جمشید حمیدی