پنجشنبه نهم فروردین ماه
ناجوانمردانه محروم شده بودم؛

حقی: یک جفت کفش دوچرخه 12 میلیون تومان می شود

ملی پوش دوچرخه سواری گفت: هر شخصی به عنوان رئیس فدراسیون بیاید باید 20 میلیارد تومان در جیبش داسته باشد تا برای این رشته پر هزینه خرج کند تا بتوانیم در مسابقات با تورم موجود رکاب زنیم.

ملی پوش دوچرخه سواری گفت: هر شخصی به عنوان رئیس فدراسیون بیاید باید 20 میلیارد تومان در جیبش داسته باشد تا برای این رشته پر هزینه خرج کند تا بتوانیم در مسابقات با تورم موجود رکاب زنیم.


علیرضا حقی در خصوص اینکه برنامه هایش برای حضور در رقابتهای برون مرزی چیست؛ افزود: برنامه خاصی مد نظرم نیست و فقط برای دل خودم پا می زنم من دیگر وقت ندارم که در اردوی تیم ملی حضور فعال داشته باشم اما اگر نیازی وجود داشته باشد خواهم رفت اگرچه هم اکنون مغازه دوچرخه سواری دارم و باید کارهای زندگی ام را پیش ببرم. اکنون شرایط مهمتر از اردوی تیم ملی است و با شرایط بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و.. فکر نمی کنم اردویی در کار باشد.

 

ملی پوش دوچرخه سواری در مورد اینکه انتظاراتش از رئیس جدید فدراسیون دوچرخه سواری چیست ابراز کرد: ما رکابزنان از هیچ رئیس فدراسیونی درخواست خاصی نداشته ایم فقط اگر بتوانند لیگ باشگاه ها و مسابقات برون مرزی و لیگ باشگاه ها را به موقع و منسجم برگزار کنند و برای رکابزنان تیم ملی دوچرخه مناسب تهیه کنند دیگر توقعی نداریم. البته از من که گذشت اما به خاطر اینکه ناجوانمردانه محروم شدم مجدد بازگشته ام. ولی در مجموع تا وقتی که پول و مسابقه ای در کار نباشد هیچ کاری نمی توان انجام داد.

 

حقی در ادامه تاکید کرد: پیش از این شرایط بهتر بود اما الان یک لاستیک بخواهیم تهیه کنیم باید یک میلیون تومان هزینه کرد که با این وضعیت کشور ما نمی توان کاری کرد. حتی خودم اگر رئیس فدراسیون باشم هم با وضعیت دلار اکنون کاری از دستم بر نمی آید و به شخصه می توانم بگویم که هر شخص دیگر هم بیاید کاری از دستش بر نمی آید مگر اینکه رئیس جمهور بر صندلی فدراسیون تکیه بزند زیرا هر شخصی بیاید باتوجه به تیم های ملی دوچرخه سواری که در بخش جاده، پیست، کوهستان، تریال و.. رکاب می زنند حداقل باید 20 میلیارد تومان هزینه کرد. برای یک دوچرخه معمولی که برای حضور در تیم ملی به دست رکابزن بدهیم اکنون باید 15 هزار دلار هزینه کنیم که بدانند زیر نظر فدراسیون دوچرخه سواری رکاب می زند.

 

وی در مورد اینکه با کدام تیم در رقابتها حاضر می شود عنوان کرد: در حال حاضر به خاطر اینکه قراردادهایی که می خواستند با من ببندند مبلغش مناسب نبود و پیشگامان هم تیم جاده نداشت مجبور شدم که برای حضور در رقابتهای پیست با تیم پیشگامان کویر یزد قرارداد منعقد کنم و برای حضور در رقابتهای جاده با مس کرمان قراردادببندم.

 

قهرمان ملی پوش دوچرخه سواری در ادامه خاطر نشان کرد: پیش از این فدراسیون دوچرخه سواری با 50 هزار دلار برای تمام ملی پوشان دوچرخه تهیه می کرد اما اکنون واقعا با این ارقام نمی توان کاری انجام داد. من قبلا منتقد آقای قمری بودم اما طی این چند ساله دیدم که نمی توان با این مبالغ فدراسیون را چرخاند و به خاطر اینکه ایشان 8 سال مداوم در فدراسیون با مسائل مختلف دست و پنجه نرم کرده اند دیگر به تمام مسائل آشنا شده اند. قبلا در مسابقات قهرمانی آسیا 57 ورزشکار و هر کدام با دو دوچرخه عازم مسابقات می شدند اما اکنون هزینه یک لاستیک دوچرخه را نداریم. کفش دوچرخه سواری خودم در مسابقات گلپایگان پاره شد و هر چه دنبالش گشتم که بتوانم بخرم در ایران که پیدا نکردم در سایتهای خارجی هم که پیدا کردم قیمتش 400 دلار یعنی 12 میلیون تومان است کدام جوان این هزینه را دارد که بتواند در تمرینات حاضر شود.  

خبرنگار: الهه طائمه