جمعه دهم فروردین ماه
فوتبال بانوان تهران در قهقرا؛

بیات: سرمایه گذاران دیده نمی شوند

لیگ فوتبال بانوان باشگاه های کشور در شرایطی قرعه کشی شد که از تهران نام هیچ تیمی در بین شرکت کنندگان به چشم نمی خورد.

لیگ فوتبال بانوان باشگاه های کشور در شرایطی قرعه کشی شد که از تهران نام هیچ تیمی در بین شرکت کنندگان به چشم نمی خورد.


سیما بیات یکی از مربیان فعال گذشته فوتبال و فوتسال در این باره می گوید: وقتی اسپانسری در کار نباشد تیم داری سخت می شود. همیشه آرزو داشتم که باشگاه استقلال یک تیم به نام بانوان روانه لیگ کند تا من به نوعی در کنار این تیم باشم اما نه پرسپولیس و نه استقلال و نه هیچ باشگاه دیگری رغبتی به تیم داری در بخش بانوان ندارند. چون دیده نمی شوند و اخبار آنها به گوش نمی رسد در صورتی که با یک یا دو میلیارد تومان یک تیم خوب در تهران داشت واقعا جای تاسف است که شهر کوچکی مثل ایلام با آن همه مشکلات اقتصادی سالهاست در لیگ برتر تیم داری می کنند و خسته نمی شونداما در فوتبال پایتخت کسی به فوتبال بانوان توجهی ندارد.

اقبالی: دستمزد دختران فوتبال خجالت آور است


لیلا اقبالی مربی یک سال پیش تیم ورامین نیز می گوید: متاسفانه همه فوتبال ما شده آقایان چند صد میلیارد تومان برای آن هزینه می کنند ولی حاضر نیستند یک و نیم میلیارد تومان برای فوتبال بانوان پول بگذارند. اگر بگویند که دختران ما پولی که در فوتبال یا فوتسال می گیرند به 80 میلیون تومان نمی رسد تعجب خواهید کرد تازه این مبلغ دستمزد هم فقط به یکی دو بازیکن تعلق بگیرد.

 

اقبالی که اصالتا بندرعباسی است و سالها در تهران اقامت دارد می گوید: 20 سال در این ورزش تلاش کرده ام و سالها عضو تیم ملی فوتبال و هم دوره خانم ها اردلان، زیور بابائی، سمیه جاورسی و... بودم مشکل اینجاست که تیم داری در فوتبال بانوان ضابطه مند نیست.


وی در پاسخ به این پرسش ما که امسال در چه تیمی مربیگری خواهد کرد؛ گفت: پارسال در صنعت نفت آبادان بودم اما  امسال هنوز مشخص نیست زیرا کرونا همه چیز را بهم زده است.  

نویسنده: مرجان بنی یعقوب