جمعه دهم فروردین ماه

تیم های مطرح دنیا تمرینات خود را از سر می گیرند

در شرایطی که لیگ بسکتبال ایران بدون قهرمان تعطیل اعلام شد،به تازگی لیگ های مطرح دنیا تمرینات خود را به صورت محدود برگزار کرده و به زودی رقابتهای خود را پیگیری می کنند.

به گزارش خبرگزاری البرز ورزشی، با کاهش تشدید شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا، مسئولین فدراسیون های بسکتبال اروپا و آمریکا تصمیم گرفتند با رعایت پروتکل های بهداشتی، تمرینات تیمی را از سر بگیرند. این در حالی است که فدراسیون بسکتبال ایران سه هفته پیش با رای اکثریت باشگاه ها لیگ را بدون معرفی قهرمان تعطیل اعلام کرد. بسیاری از کارشناسان معتقدند این تصمیم عجولانه بود و ایران نیز مانند سایر کشورهای صاحب سبک دنیا می توانست با کمی تامل ادامه لیگ را از اواخر خردادماه یا تابستان از سر بگیرد.علاوه بر اسپانیا که چندی پیش اعلام کرد از ماه آینده لیگ را پیگیری می کند، لیگ بسکتبال کشورهای زیر نیز به زودی از سر گرفته خواهد شد.

•آغاز تمرینات تیم های NBA

مسئولین لیگ بسکتبال NBA مطرح ترین لیگ دنیا، که از چند روز قبل اجازه تمرینات انفرادی را به بازیکنان داده بودند. اکنون نیز اعلام کرده اند که باشگاه ها می توانند تمرینات خود رااز ۱۹ اردیبهشت ماه به صورت محدود و با این شرایط برگزار کنند:
۱.تنها چهار بازیکن اجازه حضور در جلسات تمرینی را دارند.
۲.هیچ مربی ای حق حضور نخواهد داشت.
۳.بازیکنان باید ماسک و عوامل دیگر باید دستکش و ماسک داشته باشند.

با این حال هنوز تاریخ دقیقی برای ادامه لیگ یا تعطیلی آن اعلام نشده است.

•احتمال برگزاری لیگ فیلیپین

ویلی مارسیال مدیر اجرایی لیگ فیلیپین و هیات رئیسه اعلام کرده اند که اگر ممنوعیت تجمعات گسترده تا ماه آینده لغو شود، احتمالاً ادامه رقابتهای این فصل را از اوایل تابستان از سر می گیرند.اما اگر این اتفاق نیافتد به دلیل کمبود زمان برای برگزاری رقابتها، ادامه این فصل لغو خواهد شد.

•توافق باشگاه های آلمانی برای ادامه لیگ

باشگاه های آلمانی بسکتبال به تازگی در یک ویدئو کنفرانس توافق کرده اند که لیگ کشورشان را به صورت متمرکز و با ۱۰ تیم ادامه دهند.
این توافق در صورت صدور مجوز از مراجع بهداشتی عملی خواهد شد و مسابقات با حضور ۱۰ تیم در دو گروه پنج تیمی برگزار می گردد.

خبرنگار: کیانا شادرو